Στη συνάντηση Euroscola στο Στρασβούργο
πήρε μέρος στις 30 Μαρτίου το 3ο ΓΕΛ Καλαμάτας ως ένα από τα 65 σχολεία που αναγορεύθηκαν πέρυσι πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στo πλαίσιo του προγράμματος “European parliament ambassadors school programme” (EPAS).
Οι 10 μαθητές/τριες ( β-γ λυκείου) που συμμετείχαν ήταν οι: Γαλανοπούλου Γεωργία, Ηλιοπούλου Δέσποινα, Κακούτης Ιωάννης, Καλημέρης Θεόδωρος, Μαζαράκη Άννα, Μαυρίκης Βασίλειος, Μουργή Κυριακή, Παπαδοπούλου Ελένη, Πετρόγιαννη Σταματίνα και Χαραλαμπόπουλος Ιωάννης, με συνοδό μια από τις επτά εκπαιδευτικούς που υλοποίησαν το συγκεκριμένο πρόγραμμα, την κα Νικητάκη Ελένη.
Η συνάντηση ήταν αφιερωμένη στα δικαιώματα των γυναικών και τη διασφάλιση της ισότητας των φύλων, θέμα στο οποίο είχαν επικεντρωθεί πέρυσι οι μαθητές /τριες, καθώς οι δράσεις τους αφορούσαν στην έμφυλη βία και τις νομοθετικές πρωτοβουλίες για την προστασία των γυναικών.
Στη διάρκεια του α’ μέρους της ημερίδας κι αφού προηγήθηκε βιντεοσκοπημένο μήνυμα της προέδρου του Ε.Κ. Roberta Metsola, οι συμμετέχοντες/ουσες από τα έδρανα του κοινοβουλίου έθεσαν (on- line) ερωτήσεις στην αντιπρόεδρο του κοινοβουλίου Evelyn Regner για την πολιτική της Ε.Ε στο συγκεκριμένο θέμα, ενώ ειδικότερα ζητήματα, όπως εργασιακή ισότητα, προστασία της μητρότητας, ενδοοικογενειακή βία, αναπτύχθηκαν από το γραμματέα της αρμόδιας επιτροπής, Henry Alex Wasung.
Το α’ μέρος έκλεισε με τον ύμνο της Ευρώπης και όλους, μαθητές/τριες – εκπαιδευτικούς, όρθιους/ες.
Κατά το β΄ μέρος ακολούθησε η διαδικασία προσομοίωσης της λειτουργίας του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου με εισηγήσεις, αντιπροτάσεις και ηλεκτρονική ψηφοφορία άρθρων σχετιζομένων με το θέμα της ημέρας, όπου συμμετείχαν αποκλειστικά και μόνο οι μαθητές/τριες.
Μετά το πέρας της εκδήλωσης άπαντες αποχώρησαν πλουσιότεροι/ες σε εμπειρίες και γνώσεις για τη λειτουργία του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου, συγκινημένοι/ες που ανήκουν στη μεγάλη αυτή ευρωπαϊκή οικογένεια, της οποίας το όραμα θα κληθούν να στηρίξουν/ εμπλουτίσουν/αναθεωρήσουν με την ψήφο τους στις επερχόμενες ευρωεκλογές του 2024.