Παραμένει ως έχει το δρομολόγιο Καλαμάτα – Θεσσαλονίκη
Εκτός της αεροπορικής σύνδεσης με τα Κύθηρα μένει τελικά η Καλαμάτα, επιβεβαιώνοντας τους φόβους που είχαμε εκφράσει στο τελευταίο μας δημοσίευμα, στα τέλη Μαρτίου, για τη συγκεκριμένη αεροπορική σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη.
Την είδηση επιβεβαίωσε με τον πιο επίσημο τρόπο το γραφείο του διοικητή της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, με το οποίο επικοινωνήσαμε, μετά τη νύξη που φαινόταν για αυτή την προοπτική σε απάντηση που εστάλη στο δήμαρχο Κυθήρων για τη συγκεκριμένη υπόθεση.
Τα Κύθηρα ήθελαν την Καλαμάτα
Ο δήμαρχος Κυθήρων απέστειλε επιστολή στο διοικητή της ΑΠΑ και ζήτησε ενημέρωση για την τύχη της γραμμής Θεσσαλονίκης – Καλαμάτας – Κυθήρων, μετά τον άγονο διαγωνισμό στο τέλος του 2022, υπογραμμίζοντας την αναγκαιότητα καθιέρωσης της γραμμής, ει δυνατόν και από τη φετινή τουριστική σαιζόν.
Μάλιστα, τόνιζε ότι τα Κύθηρα θεωρούν κορυφαίας σπουδαιότητας την ανάθεση εκτέλεσης τακτικών πτήσεων στη συγκεκριμένη γραμμή, καθώς η σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη και την Καλαμάτα θα προσδώσει τεράστια τουριστική υπεραξία στο νησί.
Στην τότε απάντησή του ο διοικητής της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας σημειώνει ότι μετά την κήρυξη του διαγωνισμού για την αεροπορική γραμμή Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα – Κύθηρα ως άγονου, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας προωθούν την ένταξη νέας γραμμής Θεσσαλονίκης – Κυθήρων σε καθεστώς παροχής δημόσιας υπηρεσίας, χωρίς όμως να ξεκαθαρίζει αν σε αυτή περιλαμβάνεται και η Καλαμάτα, αφού την ανέφερε μόνο ως Θεσσαλονίκη – Κύθηρα.
Νέος διαγωνισμός χωρίς την Καλαμάτα
Όπως, λοιπόν, μας διευκρινίσθηκε από το γραφείο του διοικητή της Αρχής, στον τελευταίο διαγωνισμό η αεροπορική γραμμή Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα προκηρύχθηκε μαζί με τα Κύθηρα, όμως δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από τις αεροπορικές εταιρείες και δεν κατατέθηκε καμία προσφορά.
Ο διαγωνισμός κηρύχτηκε άγονος και από το υπουργείο Μεταφορών, έπειτα από συνεργασία με την ΑΠΑ, αποφασίσθηκε να συνεχισθεί ως έχει η γραμμή Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα, καθώς θεωρείται αρκετά επιτυχημένη.
Παράλληλα, αποφασίσθηκε να πραγματοποιηθεί νέος διαγωνισμός για τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα Κύθηρα, χωρίς όμως το σκέλος της Καλαμάτας, και αυτή η σύνδεση θα ακολουθήσει το καθεστώς παροχής δημόσιας υπηρεσίας. Πρόκειται δε για μια διαδικασία που θα χρειασθεί αρκετό διάστημα για να ολοκληρωθεί.
Της Βίκυς Βετουλάκη