Τρία ερωτήματα του Συλλόγου Εστίασης Καλαμάτας σε Ν.Δ., ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ

Τρία ερωτήματα του Συλλόγου Εστίασης Καλαμάτας σε Ν.Δ., ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ

Ζητούν απαντήσεις από τους αρχηγούς των κομμάτων

Τρία ερωτήματα που αφορούν στην εστίαση απευθύνει ο Σύλλογος Καταστημάτων Εστίασης και Αναψυχής Καλαμάτας στους τρεις αρχηγούς, της Ν.Δ., του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ.

Το πρώτο ερώτημα αφορά στο πώς θα βοηθηθούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις για να αντιμετωπίσουν τις αυξήσεις στον κατώτατο μισθό, το δεύτερο την ψηφιακή κάρτα εργασίας και το τρίτο τα αυξημένα λειτουργικά έξοδα.

Ερωτήματα

Αρχικά ο Σύλλογος σημειώνει ότι τα δύο μεγάλα κόμματα, Ν.Δ. και ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και το ΠΑΣΟΚ, υπόσχονται πόσο θα αυξήσουν τον κατώτατο μισθό: «Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, αυτό δεν είναι κατακριτέο και, φυσικά, είναι μέτρο που αυξάνει την αγοραστική δύναμη όλων μας. Το ερώτημα όμως είναι: Από το 2019, τελευταία κανονική χρονιά πριν από τον κορωνοϊό, ο κατώτατος μισθός αυξήθηκε κατά 20%, οι ασφαλιστικές εισφορές μειώθηκαν μεν κατά 4,4 μονάδες, αλλά συνολικά αυξήθηκε το μισθολογικό κόστος κατά 9,6%. Δηλαδή, οι επιχειρήσεις μας έχουν επιπλέον μηνιαίο κόστος περίπου 10%. Τα κόμματα εξουσίας, λοιπόν, έχουν κάποιο πλάνο για να βοηθήσουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου μας που πλήττονται από το συγκεκριμένο κόστος; Υπάρχει κάποιο σχέδιο βοήθειας για το σύνολο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που πλήττονται βάναυσα και ραγδαία από τις αυξήσεις όλων των λειτουργικών τους εξόδων τα τελευταία δύο χρόνια;».

Για την ψηφιακή κάρτα εργασίας ο Σύλλογος τονίζει πως είναι μέτρο που κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση και σίγουρα θα μειώσει την ανασφάλιστη εργασία, ενώ κανείς υγιής επαγγελματίας δε θέλει το αντίθετο, ωστόσο:

«Γνωρίζετε ότι ο κλάδος μας είναι κατ’ εξοχήν κλάδος εντάσεως εργασίας με εργασία 365 ημέρες, με νυχτερινή απασχόληση, απασχόληση τα Σαββατοκύριακα αλλά και τις αργίες; Γνωρίζετε ότι το 97% των επιχειρήσεων εστίασης είναι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις οικογενειακού χαρακτήρα που απασχολούνται ως επί το πλείστον και άτομα της οικογενείας; Γνωρίζετε ότι ο κλάδος μας λόγω του μεγάλου εύρους ωραρίου έχει πολλές “νεκρές” ώρες κατά τη διάρκεια της ημέρας και οι επιχειρήσεις αναγκάζονται να λειτουργήσουν με περιορισμένο αριθμό ατόμων, όπου ο καθένας κάνει περισσότερες από μία δουλειές, με αποτέλεσμα ο μπουφετζής να σερβίρει ή να αλλάζει μουσική στον υπολογιστή, να ετοιμάζει το τοστ στην κουζίνα και να κάνει και τον ταμπλίστα για να κρατήσει το ταμείο; Γνωρίζετε ότι υπάρχει η έκτακτη εργασία σε πολλές επιχειρήσεις, γιατί δεν μπορεί να προβλεφθεί η ένταση της δουλειάς; Μπορούμε να αριθμήσουμε δεκάδες περιπτώσεις όπου η εργασία στην εστίαση δεν έχει τακτικότητα. Πώς θα αντιμετωπιστεί η κατάσταση αυτή με την εφαρμογή της κάρτας εργασίας χωρίς πριν να έχει νομοθετηθεί ο υπάλληλος εστίασης, το διευθυντικό δικαίωμα στην εστίαση, η οικογενειακή απασχόληση στις προσωπικές εταιρείες, ο εκπαιδευόμενος εργαζόμενος και το εργόσημο της εστίασης ή κάτι ανάλογο;».

Λειτουργικά έξοδα

Το τελευταίο ερώτημα αφορά στην αύξηση των λειτουργικών εξόδων στην εστίαση, με αποτέλεσμα να έχουν δημιουργηθεί χρέη και υποχρεώσεις για τις επιχειρήσεις. Όπως εξηγούν, με το κλείσιμο των καταστημάτων λόγω πανδημίας, την υπολειτουργία τους για μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά και τη ραγδαία αύξηση του ηλεκτρικού ρεύματος, αναγκάστηκαν να δαπανήσουν μεγάλο μέρος των αποταμιεύσεων που είχαν για να τις κρατήσουν ζωντανές.

Και σημειώνεται: «Πώς αυτό το μεγάλο χαμένο διάστημα με τις σωρευμένες ζημιές θα αναπληρωθεί; Υπάρχει πρόβλεψη για στήριξη των επιχειρήσεων; Θα υπάρξει μέριμνα για δόσεις σε οφειλές προς το Δημόσιο; Θα δοθούν κρατικές εγγυήσεις στις τράπεζες για να ανοίξουν τις χρηματοδοτήσεις στον κλάδο μας; Θα υπάρξει επιδότηση εργασίας ώστε να διατηρηθούν οι υφιστάμενες θέσεις εργασίας; Η όψιμη απάντηση κάποιων να μετακυλήσουμε τις αυξήσεις στον καταναλωτή δε μας ικανοποιεί. Αυτό θα καταστήσει την εστίαση είδος πολυτελείας και η εστίαση των πολλών θα γίνει εστίαση των λίγων».

Της Βίκυς Βετουλάκη