Όπως έγραφε το «Θάρρος» από τον Απρίλιο
Αρκετές, αλλά σαφέστατα λιγότερες από πέρυσι, είναι οι πτήσεις του Ιουνίου που θα φτάσουν από το εξωτερικό στο αεροδρόμιο Καλαμάτας. Όπως πρωτοσέλιδα έχει γράψει το «Θάρρος» από τις 26 Απριλίου, οι πτήσεις κατά το 2023 μειώθηκαν πάνω από 20%, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες άλλαξαν το πτητικό τους πρόγραμμα.
Συνολικά οι πτήσεις φέτος είναι μειωμένες στο αεροδρόμιο Καλαμάτας κατά περίπου 24%, ενώ τον Απρίλιο παρατηρήθηκε μείωση επιβατικής κίνησης τουριστών από το εξωτερικό εξαιτίας των λιγότερων πτήσεων, που έφτασε στο 12%.
Οι απώλειες
Η μεγαλύτερη απώλεια και για τον Ιούνιο είναι οι πτήσεις για Γερμανία, οι οποίες έχουν μειωθεί δραματικά, ενώ, όπως φαίνεται και στο αναλυτικό πρόγραμμα που δόθηκε στη δημοσιότητα χθες από τον αερολιμένα Καλαμάτας, οι βασικές πτήσεις είναι από και προς Τελ Αβίβ, Αγγλία, Ολλανδία και περιορισμένα για Ελβετία, Πολωνία και Αυστρία.
Μέσα στον Ιούνιο έχουν προγραμματισθεί και ορισμένες πτήσεις που αφορούν συνέδρια που θα πραγματοποιηθούν στη Μεσσηνία.
Δεν εκτελούνται πλέον πτήσεις για Στουτγάρδη, Πράγα Τσεχίας, όπως και αρκετές πόλεις της Γερμανίας και της Αγγλίας.
Η γερμανική αγορά
Το μεγαλύτερο πλήγμα για το αεροδρόμιο Καλαμάτας προέρχεται από τη γερμανική τουριστική αγορά, καθώς η βασική εταιρεία, η Condor, σταμάτησε όλες τις πτήσεις της προς Καλαμάτα από πόλεις της Γερμανίας και διατηρεί μόνο μία την εβδομάδα.
Το πτητικό τους πρόγραμμα εις βάρος της Καλαμάτας άλλαξαν κι άλλες αεροπορικές εταιρείες, επιλέγοντας άλλους προορισμούς, ενώ ακόμα και η Aegean, όπως είχαμε αναφέρει από τον Απρίλιο στο δημοσίευμά μας, σταμάτησε τη συντριπτική πλειοψηφία των πτήσεών της από το εξωτερικό για Καλαμάτα. Θα τις ξεκινήσει, δε, εκ νέου από τέλος Σεπτεμβρίου. Και πάλι, όμως, όχι σε πλήρη ανάπτυξη όπως πέρυσι.
Ξεκίνησαν, ωστόσο, οι πτήσεις της Aegean από και προς την Αθήνα, με τέσσερα δρομολόγια την εβδομάδα μέχρι το Σεπτέμβριο.
Όλα αυτά, λοιπόν, έχουν επιφέρει μια μείωση πτήσεων για το αεροδρόμιο Καλαμάτας που φτάνει πια στο 24% και θα συνεχισθεί όλη τη θερινή περίοδο.
Κι όσο κι αν οι πληρότητες των αεροσκαφών είναι μεγάλες, είναι σίγουρο ότι δε θα μπορέσουν να αναπληρώσουν το κενό που δημιουργεί η μείωση των πτήσεων.
Της Βίκυς Βετουλάκη