Πόσα χρόνια απαιτούνται για να ξεκινήσουν τα υδροπλάνα να πετούν στην Ελλάδα; Η απάντηση είναι δύσκολη. Από το 2009, για όλες τις κυβερνήσεις η επιστροφή των αμφίβιων αεροσκαφών, που μπορούν να συρρικνώσουν την απόσταση από την Πάτρα έως τα Ιωάννινα σε περίπου μισή ώρα, είναι προτεραιότητα. Η ίδια κατάσταση υπήρχε και μέχρι πρότινος.
Γιατί όλα αυτά τα χρόνια οι πτήσεις με υδροπλάνα είναι απαγορευμένος καρπός; H γραφειοκρατία; Είναι πάντα σοβαρό εμπόδιο σε κάθε επένδυση.
Η τελευταία ήταν και η αιτία που “κρατούσε” ανενεργή τη λειτουργία και τις πτήσεις υδροπλάνων στην Καλαμάτα, παρότι εδώ και μήνες η Δημοτική Αρχή διαβεβαίωνε σε όλους τους τόνους ότι το εγχείρημα λειτουργίας υδατοδρομίου στο λιμάνι είναι ένα στοίχημα που έχει δρομολογηθεί.
Με τις τελευταίες εξελίξεις επιβεβαιώνονται όλα τα παραπάνω.
Ειδικότερα, σε ανακοίνωση της Δημοτική Αρχής σημειώνεται ότι στην έγκριση παραχώρησης της χρήσης του χώρου εντός λιμένα Καλαμάτας στην εταιρεία «Υδατοδρόμιο Καλαμάτας ΙΚΕ» προχώρησε, χθες, η γενική διευθύντρια Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων. Η παραχώρηση αφορά στη χρήση χώρου 120 τετραγωνικών μέτρων. Με εκτέλεση έργων, όπως τοποθέτηση οικίσκου, περίφραξης και πλωτής προβλήτας για τη λειτουργία του υδατοδρομίου.
Για το θέμα ο δήμαρχος Καλαμάτας προέβη χθες στην ακόλουθη δήλωση: «Έχουμε μια θετική εξέλιξη. Πριν από λίγα λεπτά λάβαμε μια έγκριση από το υπουργείο Υποδομών, η οποία μάλιστα καθυστέρησε αρκετούς μήνες, 3-4 περιμέναμε αυτή την έγκριση.
Πριν από περίπου 7-8 μήνες πήραμε την έγκριση της άδειας ίδρυσης. Έγινε ο διαγωνισμός, προέκυψε ανάδοχος, και χρειαζόταν να βγει και η άδεια λειτουργίας. Για να βγει χρειαζόμασταν ένα ακόμα χαρτί από το υπουργείο Ναυτιλίας, που ήταν η παραχώρηση της έγκρισης του χώρου μέσα στο λιμάνι. Ολοκληρώθηκε κι αυτό, το έχουμε.
Ο στόχος είναι, επειδή μίλησα με την εταιρεία, μέσα στο 2023 να πετάξουν υδροπλάνα στην περιοχή μας, ακόμα και μέσα στο Σεπτέμβρη».
Α.Π.