Η ανάρτηση των βαθμολογιών των Πανελλαδικών Εξετάσεων στα Λύκεια της χώρας έγινε χθες το πρωί, με αρκετούς από τους υποψηφίους να σπεύδουν στα σχολεία τους, θέλοντας να δουν τους βαθμούς τους και σε έντυπη μορφή, μιας και οι περισσότεροι τους είχαν ήδη δει στην αντίστοιχη σελίδα του υπουργείου Παιδείας ή τους είχαν λάβει με γραπτό μήνυμα (σχεδόν 3 στους 4, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού, έλαβαν τη βαθμολογία τους με μήνυμα στο κινητό τους τηλέφωνο).
Το «Θάρρος» βρέθηκε σε Λύκεια της Καλαμάτας και συνομίλησε με υποψηφίους. Άλλοι είχαν αιφνιδιαστεί ευχάριστα με τους βαθμούς που είδαν, άλλοι «είχαν πέσει μέσα» στις προβλέψεις τους, ενώ υπήρχαν και αυτοί που σκέπτονται ήδη να δώσουν ξανά, μια δύσκολη απόφαση που, όμως, όσοι την επιχείρησαν και μας μίλησαν, δικαιώθηκαν.
Ευχαριστημένος δήλωσε ο Κώστας Γιάνναρης. Όπως είπε, οι βαθμολογίες του ήταν παραπάνω από τις προσδοκίες του, ενώ στόχος του ήταν η Σχολή Αστυφυλάκων. Όμως, με τα νέα δεδομένα είναι ίσως εφικτή και η Σχολή Αξιωματικών της Αστυνομίας.
Το μάθημα ειδικά που τον ξάφνιασε ευχάριστα ήταν η Έκθεση, με τον Κώστα να δηλώνει ότι είναι «μάθημα καθαρά υποκειμενικό», κι επειδή ο ίδιος έδωσε για δεύτερη φορά και είχε την εμπειρία από πέρυσι που δεν πήγε όπως τα περίμενε, φέτος ήταν πολύ συγκρατημένος.
Η χρονιά ήταν σχετικά πιο εύκολη από πέρυσι, δήλωσε ακόμη, αφού ήξερε τη διαδικασία και είχε περισσότερο χρόνο, καθώς τα πρωινά δεν είχε σχολείο, με τον ίδιο να καταλήγει ότι η απόφασή του να δώσει για δεύτερη φορά τον δικαίωσε.
Στη Νομική θέλει να σπουδάσει ο Γιάννης Ηλιόπουλος, που επίσης έδωσε για δεύτερη χρονιά, «χρονιά ευκολότερη», όπως σχολίασε, αφού δεν είχε σχολείο, γνώριζε την ύλη, αλλά και πώς είναι τελικά αυτές οι εξετάσεις. Πρόσθεσε δε, ότι είχε άγχος, αφού το να δίνεις ξανά είναι ένα ρίσκο, όμως «του βγήκε» και πλέον θα περιμένει τις βάσεις εισαγωγής.
Πολιτικός Μηχανικός στη Θεσσαλονίκη θέλει να σπουδάσει ο Γιάννης Καραΐσκος, και όπως είπε, με τα περσινά δεδομένα είναι πάνω από τη βάση της σχολής.
Μιλώντας για τα θέματα, ανέφερε πως στη Φυσική που υπήρχαν κάποιες διαμαρτυρίες τα πήγε καλά, ενώ στα Μαθηματικά περίμενε λίγο καλύτερα. Ωστόσο, πρόσθεσε, αυτά πλέον δεν έχουν καμία σημασία, αφού είναι κοντά στην επίτευξη του στόχου του.
Ευχαριστημένος αναλογικά με την προσπάθεια που έκανε δήλωσε ο Γιώργος Διακουμόπουλος. Όπως χαρακτηριστικά είπε, διάβαζε περισσότερο για τα σήματα στις εξετάσεις οδήγησης παρά για τις Πανελλαδικές. Πρόσθεσε δε, ότι «δεν πειράζει» και πως θα κάνει ξανά προσπάθεια του χρόνου.
Ο στόχος επετεύχθη για τον Κυριάκο Μανωλέα, που θέλει να σπουδάσει Ιατρική και πλέον περιμένει τις βάσεις. Οι δε προβλέψεις του για τους βαθμούς ήταν σωστές. Εκτός από το μάθημα της έκθεσης, όπου έγραψε παραπάνω απ’ ό,τι υπολόγιζε, κι έτσι ξαφνιάστηκε ευχάριστα.
Η χρονιά, εξήγησε, ήταν κουραστική και πλέον κάνει όνειρα, αλλά κυρίως διακοπές, αφού είναι κάτι που έχει ανάγκη.
Δεν τα πήγε όπως ήθελε η Μαρσίλια Καραθανάση, που με βάση τις περσυνές βάσεις περνά στο Χημικό, αλλά θέλει Οδοντιατρική. Οπότε δήλωσε αποφασισμένη να προσπαθήσει ξανά.
Με τα Τουριστικά θέλει να ασχοληθεί η Δέσποινα Λεμπέση, σημειώνοντας πως, αν πάνε όλα καλά, θα περάσει. Διάλεξε δε αυτόν τον κλάδο, αφού θεωρεί ότι έχει μέλλον.
Η χρονιά, όπως είπε, ήταν καλή, με τους μαθητές όμως να είναι πιεσμένοι από αυτές που είχαν προηγηθεί, κι έτσι υπήρξαν αρκετά κενά στους περισσότερους.
Περνάει στη Σχολή που θέλει ο Κωνσταντίνος Καρασαββίδης, απλά θα ήθελε να έχει γράψει παραπάνω. Τη χρονιά που πέρασε τη χαρακτήρισε απαιτητική, με πολύ άγχος, αλλά πλέον είναι όλα καλά, αφού θα μπορέσει να περάσει στη Σχολή Εμποροπλοιάρχων.
Αποτελέσματα που περίμενε αντίκρισε ο Γιάννης Λαλάκος, λέγοντας πως τα πήγε μέτρια, ενώ αν δεν περάσει εκεί που θέλει, θα δώσει ξανά. Έχει υπομονή να το κάνει, αφού «άλλη μια χρονιά δεν είναι τίποτα».
Στην πρώτη του επιλογή, που είναι το Οικονομικό του ΑΠΘ, περνά ο Αργύρης Μπεζάτης, με τη χρονιά που πέρασε να είναι από τις καλύτερες που είχε. Οι βαθμοί τον αιφνιδίασαν ευχάριστα, με τον ίδιο να αναρωτιέται γιατί κάποιοι μιλούν για πίεση και άγχος, «λίγη προσοχή και διάβασμα χρειάζεται» σχολίασε κλείνοντας.
Μπερδεμένη ευχάριστα ήταν η Σταυρούλα Κάτσου, αφού οι βαθμοί της ήταν πολύ παραπάνω από αυτούς που περίμενε. Ως εκ τούτου, οι Σχολές που είχε στο μυαλό της πάνε στην άκρη, αφού πλέον έχει περισσότερες επιλογές.
Η χρονιά για την ίδια ήταν καλή και όπως είπε, «όποιος είχε διαβάσει, μπόρεσε να γράψει».
Οι βαθμοί που είδε η Κατερίνα Πολυδωροπούλου ήταν καλύτεροι από αυτούς που περίμενε, ενώ θέλει να σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων στην Αθήνα.
Ναι μεν ήταν δύσκολη η χρονιά που πέρασε, αλλά άξιζε το αποτέλεσμα, σύμφωνα με την Κατερίνα.
Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση
Καλύτερες επιδόσεις στην πλειονότητα των μαθημάτων, αλλά και μεγάλα τα ποσοστά κάτω από τη βάση
Μεγάλα ποσοστά βαθμολογιών κάτω του 10, με μικρές αποκλίσεις κατά βάση σε σχέση με την περυσινή χρονιά, καλύτερες επιδόσεις στην πλειονότητα των μαθημάτων και ελαφρώς αυξημένος ο συνολικός αριθμός των συμμετεχόντων, είναι τα βασικά στοιχεία που προκύπτουν από τα στατιστικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας, για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2023.
Αναλυτικότερα όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2023 συμμετείχαν συνολικά 88.570 υποψήφιοι (73.220 από τα ΓΕΛ και 15.350 από τα ΕΠΑΛ). Αξίζει να σημειωθεί ότι το πλήθος των υποψηφίων προκύπτει από τη συμμετοχή σε τουλάχιστον δυο πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Όσον αφορά στο μάθημα της Έκθεσης, εκεί καταγράφονται τα μικρότερα ποσοστά βαθμολογιών κάτω από τη βάση, με το 14,40% των υποψηφίων έλαβε βαθμολογία από 0 έως 10. Το αντίστοιχο ποσοστό πέρυσι ήταν 17,13%.
Στα μαθήματα τις Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, το μάθημα με τις περισσότερες βαθμολογίες κάτω του 10 ήταν η Ιστορία, σε ποσοστό 50,76% και στον αντίποδα, το μάθημα με τους περισσότερους αριστεύσαντες, ήταν -αναμενόμενα- τα Λατινικά, με ποσοστό 22, 74%. Ειδικότερα, στα Αρχαία Ελληνικά το 41,54% των υποψηφίων έγραψε από 0 έως 10 (37,2% το 2022). Αρίστευσε, με βαθμολογία 18-20, το 4,87% των υποψηφίων (2,27% πέρυσι). Στην Ιστορία, το ποσοστό κάτω από τη βάση ήταν -όπως προαναφέρθηκε- 50,76% (47,96% πέρυσι) ενώ 18 με 20 έγραψε το 13,02% (15,56% πέρυσι). Στο μάθημα των Λατινικών πάνω από τη βάση έγραψε το 68,03%, (54,87% πέρυσι) εκ των οποίων -όπως προαναφέρθηκε- το 22,74% αρίστευσε (17,96% πέρυσι).
Στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, Φυσική και Χημεία έχουν τα πρωτεία στις βαθμολογίες κάτω της βάσης, με ποσοστά 43,41% και 43,25%, αντίστοιχα. Το μάθημα με τις περισσότερες βαθμολογίες από 18 έως 20 ήταν τα Μαθηματικά, με ποσοστό 17,87%. Ειδικότερα, στη Φυσική το ποσοστό που έγραψε κάτω από τη βάση (43,41%) είναι λίγο χαμηλότερο σε σχέση με πέρυσι (45,04%), αλλά και οι υψηλές βαθμολογίες ήταν αυξημένες σε ποσοστό από πέρυσι, με το 16,23% των υποψηφίων να έχει γράψει πάνω από 18 (13,44% πέρυσι). Στο μάθημα των Μαθηματικών, οι βαθμολογίες ήταν σημαντικά καλύτερες σε σχέση με την περυσινή χρονιά, αφού το ποσοστό βαθμολογιών κάτω από τη βάση διαμορφώθηκε στο 27,58%, αντί 34,99% πέρυσι και των βαθμολογιών 18-20 στο 17,87%, όπως προαναφέρθηκε, αντί 11,88% το 2022.
Επίσης, για τους υποψήφιους της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας, το μάθημα της Φυσικής συγκέντρωσε το υψηλότερο ποσοστό βαθμολογιών κάτω του 10 (52,45%), ελαφρώς αυξημένο σε σχέση με το 2022 (49,84%). Από την άλλη μεριά, τα περισσότερα «Άριστα», με βαθμολογίες 18-20, πήραν οι υποψήφιοι στα μαθήματα της Βιολογίας και της Χημείας, σε ποσοστά 15,41% και 15,39% αντίστοιχα. Τα αντίστοιχα ποσοστά που είχαν καταγραφεί σε Βιολογία και Χημεία στις βαθμολογίες 18-20 ήταν 14,57% και 12,44%.
Τέλος, σχετικά με τους υποψήφιους της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, στα Μαθηματικά η συντριπτική πλειονότητα έγραψε κάτω από τη βάση για μία ακόμη χρονιά, καθώς το 70,04% έγραψε κάτω από 10, ποσοστό, ωστόσο, ελαφρώς μικρότερο της περυσινής χρονιάς (73,56%). Άνω του 18 έγραψε μόλις το 2,54% των υποψηφίων, ποσοστό, ωστόσο, μεγαλύτερο σε σύγκριση με το 2022 (1,51%). Στο μάθημα της Πληροφορικής, κατεγράφη το υψηλότερο ποσοστό υποψηφίων που αρίστευσαν, με το 20,74% των υποψηφίων να έχει λάβει βαθμολογία άνω του 18. Ποσοστό σημαντικά αυξημένο σε σχέση με το 2022, που ήταν 15,96%. Στο μάθημα της Οικονομίας, κάτω από τη βάση έγραψε το 44,83% των υποψηφίων, ποσοστό κατά πολύ μεγαλύτερο σε σχέση με πέρυσι (35,31% το 2022). Επίσης, οι αριστεύσαντες ήταν αρκετά λιγότεροι, καθώς το 16,35% των υποψηφίων έλαβε βαθμολογία 18-20 φέτος, σε σχέση με 23,13% το 2022.