Στη θέση της παραμένει η παλιά μικρή γέφυρα της οδού Λακωνικής στο ρέμα «Κερεζένια» και μέχρι στιγμής δεν έχει ξεκινήσει η καθαίρεσή της, όπως προβλέπεται από τη μελέτη για το μεγάλο αντιπλημμυρικό έργο της ανατολικής Καλαμάτας.
Μάλιστα, το μεγάλο αντιπλημμυρικό έργο έχει σταματήσει προσωρινά να εκτελείται, καθώς υπάρχει πρόβλημα με την πληρωμή της αναδόχου εταιρείας.
Το θέμα παρουσιάσαμε αναλυτικά το Μάρτιο, καθώς τότε εκφράσθηκαν έντονες ανησυχίες από το γεωλόγο – γεωτεχνικό Περιβάλλοντος, Μιχάλη Αντωνόπουλο, για τα σοβαρά προβλήματα και τους κινδύνους που μπορεί να προκύψουν σε μια ενδεχόμενη πλημμύρα του ρέματος. Κι αυτό, γιατί η νέα γέφυρα έχει σχεδόν τη διπλάσια διατομή από την παλιά που ακολουθεί και η οποία σε μια μεγάλη «κατεβασιά» του ρέματος πιθανότατα θα λειτουργήσει ως φράχτης ροής των υδάτων.
Από τη στιγμή που η μελέτη προβλέπει την καθαίρεση της παλιάς γέφυρας, προφανώς και υπάρχει ένα χρονοδιάγραμμα εργασιών για το πότε μπορεί να γίνει αυτή η εργασία και να προγραμματισθεί. Ωστόσο, μπροστά μας έχουμε ένα χειμώνα, ενώ ήδη ο Σεπτέμβριος ξεκίνησε με πολύ άσχημες διαθέσεις και με τους μετεωρολόγους να προβλέπουν ότι τα φαινόμενα, όπως τα πρόσφατα της κακοκαιρίας «Daniel», θα επαναληφθούν, χωρίς κανείς ακόμα να μπορεί να πει πού και πότε…
Μπάζα στην κοίτη
Αυτό, επίσης, που προβληματίζει, είναι ότι, όπως δείχνουν και οι φωτογραφίες, οι οποίες τραβήχτηκαν χθες, δεξιά και αριστερά της κοίτης, αλλά και κάτω από τη γέφυρα, έχουν πλέον τοποθετηθεί (προσωρινά πιθανότατα) προϊόντα εκσκαφής.
Η παλιά μικρή γέφυρα της οδού Λακωνικής στο ρέμα «Κερεζένια» παραμένει στη θέση της, ελάχιστα μέτρα μακριά από τη νέα γέφυρα, η οποία έχει σχεδόν τη διπλάσια διατομή, ενώ είναι και ψηλότερη.
Το έργο που εκτελείται στη συγκεκριμένη περιοχή αφορά στην εκτροπή των υδάτων δύο γειτονικών υδατορεμάτων (Πολιτέικο Ι & ΙΙ) στο μεγαλύτερο υδατόρεμα, «Κερεζένια».
Τι προβλέπεται
Σύμφωνα, με την τεχνική έκθεση του έργου, προβλέπονται και έργα εκβάθυνσης και διευθέτησης του ρέματος «Κερεζένια», από ανάντη της γέφυρας του «Μορέα» μέχρι και ανάντη του υφιστάμενου τεχνικού της παραλιακής οδού Ναυαρίνου, λίγο πριν από την εκβολή του στη θάλασσα.
Παράλληλα, στο σημείο που είναι τώρα οι δύο γέφυρες (παλιά και νέα) προβλέπεται κατασκευή μιας λεκάνης συγκράτησης φερτών στο ρέμα «Κερεζένια», ανάντη του αυτοκινητόδρομου του «Μορέα».
Επίσης, προβλέπεται καθαίρεση της υφιστάμενης παλαιάς γέφυρας διέλευσης της οδού Λακωνικής από το ρέμα «Κερεζένια», που υπάρχει αμέσως κατάντη της γέφυρας του «Μορέα». Η γέφυρα προβλέπεται να καθαιρεθεί, χωρίς να αποκατασταθεί. Όμως, λόγω της μορφής του υδραυλικού έργου στη θέση αυτή (ανοικτή ορθογωνική διατομή σκυροδέματος), θα εξετασθεί η πρόβλεψη βάθρων, ώστε να είναι εφικτή η τοποθέτηση πλάκας γέφυρας μελλοντικά.
Επίσης, προβλέπεται εκβάθυνση κάτω από τη γέφυρα ενός μέτρου και διευθέτηση του ρέματος με ορθογωνική διατομή, επομένως η προσωρινή εκσκαφή θα έχει βάθος δύο μέτρων.
Τέλος, πλησίον του ρέματος υπάρχουν δύο κτίσματα, τα οποία επίσης καθαιρούνται σύμφωνα με τη μελέτη.
Της Βίκυς Βετουλάκη