Στο Υπουργικό Συμβούλιο, το οποίο συνεδρίασε χθες το πρωί στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη, τέθηκε, μεταξύ άλλων, από τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών η σύμβαση βελτίωσης της 9ης Εθνικής Οδού της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας. Πρόκειται για το έργο της παράκαμψης της Γιάλοβας, το οποίο έχει προϋπολογισμό περίπου 40,5 εκατομμύρια ευρώ και αναθέτουσα αρχή το υπουργείο Υποδομών.
Το έργο έχει ενταχθεί στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) 2021-2025 και έχει χαρακτηρισθεί ως έργο «εθνικού επιπέδου». Παράλληλα, έχουν κηρυχθεί οι αναγκαστικές απαλλοτριώσεις ακινήτων που απαιτούνται.
Ο αρμόδιος υπουργός παρουσίασε στη σύσκεψη το έργο και το στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας. Αυτά περιλαμβάνουν: Βελτίωση τμήματος 3,5 χιλιομέτρων της υφιστάμενης 9ης Εθνικής Οδού. Την κατασκευή νέου τμήματος 4,2 χιλιομέτρων για την παράκαμψη της Γιάλοβας.
Ο προϋπολογισμός ανέρχεται στα 37,35 εκατομμύρια ευρώ, με προαίρεση, επιπλέον, 3,15 εκατομμυρίων ευρώ (σ.σ. δηλαδή ενδεχομένως πρόσθετου έργου). Η δε διάρκεια κατασκευής είναι 24 μήνες.
Η παρέμβαση έχει το “πράσινο φως” από το Ελεγκτικό Συνέδριο με την έγκριση με αριθμό 305/2023 Πράξη του Ε’ Κλιμακίου.
Τέλος, χθες ενημερώθηκε και η αρμόδια Επιτροπής της Βουλής.
Όπως αναφέρθηκε, η υλοποίηση του έργου αποσκοπεί στην αναβάθμιση του εν λόγω τμήματος του άξονα Κυπαρισσία-Φιλιατρά-Πύλος μέσω βελτίωσης των γεωμετρικών χαρακτηριστικών και του πλάτους της οδού, προσφέροντας ασφάλεια και άνεση στους χρήστες και συνεισφέροντας στη μείωση των ατυχημάτων στην οδό.
Το έργο προ καιρού εντάχθηκε στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) 2021-2025 του υπουργείου, ενώ από τον περασμένο Μάρτιο χαρακτηρίστηκε ως “εθνικού επιπέδου”. Παράλληλα, με άλλη απόφαση κηρύχθηκαν οι αναγκαστικές απαλλοτριώσεις ακινήτων που απαιτούνται για την κατασκευή του υπόψη έργου.
Τέλος, κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού κατατέθηκαν οκτώ προσφορές και μειοδότρια αναδείχθηκε η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με προσφορά που έφτασε στο 26%. Οι προσφορές κυμάνθηκαν από το 4% μέχρι και 26% που έφτασε τελικά η ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Α.Π.