Είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής που έχουν υπογραφεί μέχρι στιγμής από την αρχή του 2023 και μας έχει απασχολήσει πολλές φορές στο παρελθόν, καθώς πρόκειται για σημαντικό project. Ο λόγος για τον οδικό άξονα Καλαμάτα- Πύλος- Μεθώνη, που έχει ολοκληρώσει όλη τη… γραφειοκρατία, αλλά ακόμα δεν έχει ξεκινήσει.
Κι όσο το φθινόπωρο περνάει και σιγά σιγά μπαίνουμε στο χειμώνα, τόσο δυσκολεύει η έναρξη των εργασιών λόγω και των καιρικών συνθηκών, οι οποίες δεν επιτρέπουν μεγάλα έργα γι’ αυτή την περίοδο. Οπότε θα πρέπει να περιμένουμε την άνοιξη του 2024 για να δούμε και τα πρώτα… σκαψίματα;
Τα στοιχεία του έργου είναι τα εξής:
Οδικός Άξονας: Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη
Πρόκειται για το τρίτο μεγαλύτερο σε προϋπολογισμό έργο που υπεγράφη μέχρι σήμερα για το 2023, ύψους 312 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), το οποίο υπεγράφη στις 21 Απριλίου 2023. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το έργο εκτελεί το σχήμα ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Υλοποιείται με τη μέθοδο ΣΔΙΤ και έχει περίοδο ολοκλήρωσης τα 30 χρόνια, εκ των οποίων τα πρώτα 4 έτη αφορούν στην περίοδο των κατασκευών.
Αντικείμενο της σύμβασης σύμπραξης είναι η εκτέλεση του έργου «Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, με Σ.Δ.Ι.Τ.». Η αποπληρωμή του τελικού ποσού θα γίνεται με σταθερές πληρωμές διαθεσιμότητας από το Ελληνικό Δημόσιο.