Εκδήλωση με τίτλο «Η διδασκαλία του ενιαίου και αυτοτελούς λογοτεχνικού έργου» διοργανώνουν η κοινωφελής επιχείρηση “Φάρις” και ο Τομέας Λόγου και Γραμμάτων την προσεχή Παρασκευή 24 Νοεμβρίου, στις 7.30 το απόγευμα, στο αμφιθέατρο της Δημοτικής Φιλαρμονικής Καλαμάτας.
Η εκδήλωση αφορά στους αναγνώστες της Λογοτεχνίας, αλλά και στους διδάσκοντες, φιλολόγους, εκπαιδευτικούς και φοιτητές. Γίνεται, δε, ως εκδήλωση προπαρασκευής, εν όψει της ενάρξεως του «Λογοτεχνικού Εργαστηρίου» και των μαθημάτων για τη Λογοτεχνία, που θα γίνονται από τον Τομέα Λόγου και Γραμμάτων και τον Δημήτρη Κοσμόπουλο, με τη έναρξη του νέου έτους.
Εισηγούνται: Τζίνα Καλογήρου, καθηγήτρια Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ με θέμα «Η διδασκαλία του αυτοτελούς εκτενούς έργου και τα νέα Προγράμματα Σπουδών (2021) για τη Λογοτεχνία». Η εισήγηση αναφέρεται στη διδασκαλία του μυθιστορήματος ως εμβληματικής μορφής του αυτοτελούς εκτενούς έργου μέσα στη σχολική τάξη, σύμφωνα με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τη Λογοτεχνία στο Γυμνάσιο.
Διερευνώνται ζητήματα αναγνωστικής πρόσληψης, λογοτεχνικής θεωρίας και διδακτικής πράξης. Το μυθιστόρημα συνδέεται με θεωρητικές παραδοχές και διδακτικές προσεγγίσεις που τροποποιούν το επικοινωνιακό πλαίσιο της διδασκαλίας και αντιμετωπίζουν τη μάθηση ως εποικοδομητική διαδικασία με χαρακτήρα δημιουργικό και στοχαστικό.
Η Βάσω Οικονομοπούλου, δρ., Ε.ΔΙ.Π. ΠΤΔΕ / ΕΚΠΑ, με θέμα «Διαβάζοντας το μυθιστόρημα, ολόκληρο, στο Γυμνάσιο: η περίπτωση της Αστραδενής της Ευγενίας Φακίνου». Η εισήγηση επικεντρώνεται στη διδασκαλία του αυτοτελούς εκτενούς έργου μέσα στη σχολική τάξη, σύμφωνα με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τη Λογοτεχνία στο Γυμνάσιο. Συγκεκριμένα, παρουσιάζεται η διδακτική προσέγγιση του μυθιστορήματος της Ευγενίας Φακίνου, «Αστραδενή», με δραστηριότητες δημιουργικής γραφής και έκφρασης μέσα από τις οποίες προωθείται ο λογοτεχνικός διάλογος, καλλιεργείται η φιλαναγνωσία και ενισχύεται η σταδιακή διαμόρφωση κοινότητας αναγνωστών.
Συντονίζει ο Δημήτρης Κοσμόπουλος. Μουσική συνοδεία: Μαρία Κρασοπούλου, Νικόλας Παλαιολόγος.