Ως το τέλος του χρόνου η προκαταρκτική μελέτη
Έως το τέλος του 2023 αναμένεται η υποβολή της προκαταρκτικής μελέτης οδοποιίας για το δρόμο Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, προκειμένου να επιλεγεί η λύση που θα ενσωματωθεί στη νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων η οποία θα αποσταλεί για έγκριση.
Αυτό τονίζεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, απαντώντας στην ερώτηση που είχε καταθέσει η βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ., Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, για τις χρηματοδοτικές πηγές και το χρονοδιάγραμμα του έργου.
Παράλληλα, επισημαίνεται ότι μετά την ολοκλήρωση των μελετών και την έγκρισή τους από τον ανεξάρτητο μηχανικό, το Δημόσιο θα αποφασίσει για τον τρόπο εκτέλεσης των εργασιών στο τμήμα Πύργος (Α/Κ Εισόδου Πύργου) – Αλφειός – Καλό Νερό – Τσακώνα, αξιολογώντας τις συνθήκες, προκειμένου να υλοποιηθεί το έργο.
Στην απάντηση του υπουργείου αναφέρεται ότι η αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο του οδικού άξονα Πύργος (Ποταμός Αλφειός) – Καλό Νερό – Τσακώνα, μήκους 76,5 χλμ., περιλαμβανόταν στο έργο παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, η σύμβαση του οποίου κυρώθηκε με τον Ν. 3621/2007.
Οι περιβαλλοντικοί όροι για την υλοποίηση του αυτοκινητόδρομου Πύργος – Τσακώνα εγκρίθηκαν με την υπ’ αριθμ. 100163/30-06-2006 Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), ύστερα από δημόσια διαβούλευση που προηγήθηκε.
Κατόπιν προσφυγών που υποβλήθηκαν από ιδιώτες τόσο ενώπιον του ΣτΕ όσο και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι ακυρώθηκαν με την αριθμ. 2473/2010 απόφαση του ΣτΕ για το τμήμα Κάτω Σαμικό – Ζαχάρω – Ποταμός Νέδα, μήκους 20,5 χλμ., με αποτέλεσμα την απένταξη του τμήματος Πύργος – Τσακώνα από τη Σύμβαση Παραχώρησης.
Το έργο ξαναμπήκε σε τροχιά υλοποίησης έπειτα από δώδεκα χρόνια, με την εντολή στον παραχωρησιούχο να εκπονήσει νέα επικαιροποιημένη μελέτη με βάση τους περιορισμούς που επιβάλλει η απόφαση του ΣτΕ από το 2010 για τον Καϊάφα.
Με Υπουργική Απόφαση, τον Αύγουστο του 2022, δόθηκε εντολή στην «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ» για την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών και πλέον, ως το τέλος του χρόνου, θα υποβληθεί η προκαταρτική μελέτη.
Στην ερώτησή της η βουλευτής Ηλείας ζητούσε τη δρομολόγηση της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα το ταχύτερο δυνατόν, υπενθυμίζοντας ότι το νότιο τμήμα του νομού είναι το μοναδικό στη χώρα χωρίς σύγχρονο αυτοκινητόδρομο και υπογραμμίζοντας την ανάγκη κατασκευής του έργου, για να αρθεί το αίσθημα αδικίας και απομόνωσης στους κατοίκους αυτών των περιοχών και να ολοκληρωθεί το οδικό «δαχτυλίδι» της Πελοποννήσου.