Έτος σταθμός το 2024 για την υλοποίηση ή μη του έργου
Μέσα στις επόμενες εβδομάδες εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί και υποβληθεί η προωθημένη προκαταρκτική μελέτη οδοποιίας για το τελικό τμήμα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα, προκειμένου να επιλεγεί η λύση που θα ενσωματωθεί στη νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η οποία και θα αποσταλεί για έγκριση.
Αυτό αναφέρεται σε χθεσινό δημοσίευμα της ιστοσελίδας ypodomes.gr.
Η αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο του οδικού άξονα Πύργος (Ποταμός Αλφειός) – Καλό Νερό – Τσακώνα, μήκους 76,5 χλμ., αποτελεί πάγιο αίτημα των φορέων της περιοχής, ενώ με την κατασκευή του ολοκληρώνεται ο μεγάλος οδικός δακτύλιος της Πελοποννήσου, Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα-Τρίπολη-Κόρινθος.
Συντάσσονται οι μελέτες
Τις μελέτες εκπονεί η Ολυμπία Οδός μέσω υπουργικής απόφασης του 2022, οπότε και δόθηκε εντολή στον παραχωρησιούχο «Ολυμπία Οδό» για την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών στο τμήμα Α/Κ Εισόδου Πύργου – Αλφειός – Καλό Νερό – Τσακώνα.
Μετά την ολοκλήρωση των υπόψη μελετών και την έγκρισή τους από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό, το Δημόσιο θα αποφασίσει για τον τρόπο εκτέλεσης των εργασιών στο τμήμα Πύργος (Α/Κ Εισόδου Πύργου)-Αλφειός- Καλό Νερό-Τσακώνα», αξιολογώντας τις συνθήκες, προκειμένου να υλοποιηθεί το έργο.
Να θυμίσουμε πως το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα έχει μεγάλη ιστορία, καθώς υπήρχε ως τμήμα μαζί με το Πάτρα-Πύργος στην αρχική σύμβαση παραχώρησης, του 2008. Στη συνέχεια υπήρξε εμπλοκή στο ΣτΕ λόγω προσφυγών για το τμήμα Κάτω Σαμικό – Ζαχάρω – Ποταμός Νέδα, μήκους 20,5 χλμ. Με την οικονομική κρίση όλο το δυτικό τμήμα από Πάτρα έως Τσακώνα αφαιρέθηκε από το έργο.
Σκόπελος η χρηματοδότηση
Τελικά, με νέα τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης το 2021 το δυτικό τμήμα επανεντάχθηκε στην Ολυμπία Οδό και ξεκίνησαν τα έργα για το Πάτρα-Πύργος, μήκους 75 χιλιομέτρων.
Το δεύτερο τμήμα από τον Πύργο μέχρι την Τσακώνα είναι και το τελευταίο που απομένει για να οδεύσει προς υλοποίηση, ωστόσο θα πρέπει να ξεπεραστεί ο σκόπελος της χρηματοδότησης, καθώς πρόκειται για ένα σημείο της Ολυμπίας Οδού με ιδιαίτερα χαμηλή ημερήσια κίνηση.
Προϋπόθεση για την υλοποίηση του έργου είναι:
-Η εκπόνηση νέας μελέτης οδοποιίας συνοδευόμενη από τις αντίστοιχες υποστηρικτικές μελέτες (νέα τοπογραφική αποτύπωση, οριστική γεωλογική μελέτη, γεωτεχνικές μελέτες και έρευνες, Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων κ.λπ.)
-Η περιβαλλοντική αδειοδότηση της νέας τεχνικής λύσης για το τμήμα Κάτω Σαμικό – Καϊάφας – Ζαχάρω – Ποταμός Νέδα λόγω ακύρωσης από το ΣτΕ των προηγούμενων Περιβαλλοντικών Όρων.
Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα του ypodomes, ουσιαστικά το 2024, με τη νέα υποβολή των περιβαλλοντικών όρων και την έγκρισή τους, θα ξεκινήσει η διαδικασία προκειμένου να διαπιστωθεί εάν και με ποιον τρόπο το Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα θα μπορέσει να πάρει το δρόμο της κατασκευής.