Μετά από 13 χρόνια άλλαξαν οι τιμές κατά 9%
Ακριβότερα πληρώνουν από την Παρασκευή τα εισιτήρια, οι επιβάτες των αστικών και των υπεραστικών λεωφορείων στη Μεσσηνία, όπως και στην υπόλοιπη Ελλάδα, καθώς έγινε αποδεκτό από το υπουργείο Μεταφορών το σχετικό αίτημα της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών.
Τόσο για τα εισιτήρια στο Αστικό, όσο και στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ του νομού μας, όπως μας ενημέρωσαν οι υπεύθυνοι των φορέων, η αύξηση δεν ξεπερνά το 9%.
Από το Μάρτιο το ζητούσαν
Από το Μάρτιο του 2023 η Πανελλαδική Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών Π.Ο.Α.Υ.Σ. και η Πανελλαδική Ομοσπονδία Αστικών Συγκοινωνιών Π.Ο.Α.Σ., με έγγραφό τους είχαν ζητήσει από το Υπουργείο Μεταφορών αύξηση του κομίστρου για την παροχή συγκοινωνιακού έργου στα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ.
Το υπουργείο Μεταφορών έκανε δεκτό το αίτημα για αναπροσαρμογή τιμών, αποδεχόμενο το γεγονός ότι έχουν αυξηθεί σημαντικά οι βασικοί παράγοντες κόστους παροχής του συγκοινωνιακού έργου, όπως το καύσιμο, το εργασιακό κόστος και το κόστος ανταλλακτικών και συντήρησης.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΟΑΥΣ Μιχάλη Σακελλαρίου, οι τιμές παρέμεναν σταθερές από το 2010, οπότε, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Ομοσπονδίας, η αύξηση θα έπρεπε να ανέλθει στο 38%.
Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει, επήλθε συμφωνία με το υπουργείο Μεταφορών για «ήπια» αύξηση, η οποία, σύμφωνα με υπολογισμούς, ανέρχεται, κατά μέσο όρο, στο 9%.
Οι τιμές στη Μεσσηνία
Ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μεσσηνίας Γιάννης Κάντζας τόνισε, ότι η αύξηση είναι 9% σε όλα τα εισιτήρια και στην πραγματικότητα η τιμή των εισιτηρίων επέστρεψε στο ύψους που ήταν πριν την πανδημία και τη μείωση του ΦΠΑ.
Για παράδειγμα ανέφερε ότι το εισιτήριο για Αθήνα από 22,20 αυξήθηκε στα 24,20 ευρώ.
«Είχε να δοθεί αύξηση για τα εισιτήρια εδώ και 13 χρόνια. Τη στιγμή μάλιστα που όλα τα πάγια έξοδά μας και τα έξοδα κίνησης έχουν αυξηθεί κατά 45%. Δεν χαιρόμαστε που αυξάνεται σε τέτοια περίοδο, αλλά ήταν κάτι που έπρεπε να συμβεί και αυτό το ζητάγαμε εδώ και δύο χρόνια», κατέληξε ο κ. Κάντζας.
Από την πλευρά του και ο Αντιπρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Καλαμάτας Χρήστος Μουστρούχος, τόνισε ότι η αύξηση αφορά τα ΚΤΕΛ όλης της Ελλάδας και πλέον οι νέες τιμές που ισχύουν στα αστικά λεωφορεία της Καλαμάτας είναι οι εξής:
– Το εισιτήριο που αγοράζουμε εκτός λεωφορείου αυξήθηκε κατά 10 λεπτά του ευρώ και συγκεκριμένα, το «μισό» (μαθητικό, φοιτητικό, πολύτεκνο) από 0,60 αυξάνεται σε 0,70 λεπτά του ευρώ και το «κανονικό» από 1,10 ευρώ, αυξάνεται σε 1,20 ευρώ.
– Τα επιβαρυμένα εισιτήρια που αγοράζουμε εντός του λεωφορείου από τον οδηγό, το «μισό» αυξήθηκε σε 1 ευρώ και το «κανονικό» σε 1,50 ευρώ.
– Δεν αλλάζουν οι τιμές για τις μηνιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών και οι τιμές παραμένουν στα 35 ευρώ για τα «μισά» και στα 50 ευρώ για το «κανονικό».
– Οι τιμές στο «έξυπνο εισιτήριο» με την κάρτα που «φορτίζει» με εισιτήρια στα γραφεία του Αστικού ΚΤΕΛ, διαμορφώνονται ανάλογα με τις παραπάνω αυξήσεις και ισχύει για κάθε δέκα εισιτήρια, ένα εισιτήριο δώρο.
Σε δήλωσή του ο Πρόεδρος της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αστικών Συγκοινωνιών Μιχάλης Σακελλαρίου, τόνισε μεταξύ άλλων:
«Το κοινωνικό έργο των ΚΤΕΛ συνεχίστηκε, παρά τις αντίξοες συνθήκες που ενέσκηψαν όλα αυτά τα χρόνια. Απορροφήσαμε ως Αστικά ΚΤΕΛ όλους τους οικονομικούς κραδασμούς που προκάλεσαν οι αλλεπάλληλες οικονομικές και υγειονομικές κρίσεις, σεβόμενοι πρώτα από όλα την κοινωνία και το επιβατικό μας κοινό.
Πλέον, με το μεταφορικό έργο να έχει μειωθεί εξαιτίας του κορονοϊού, τις πληθωριστικές τάσεις να πιέζουν, το ενεργειακό κόστος να έχει εκτοξευθεί, κρίνεται όχι μόνο η βιωσιμότητα της ανάπτυξης, των νέων επενδύσεών μας προς όφελος του επιβατικού κοινού, αλλά και η ίδια η επιβίωση των ΚΤΕΛ πανελλαδικά.
Πρόκειται ωστόσο για μία μικρή αύξηση που δεν επιλύει τα συσσωρευμένα προβλήματα, αλλά καλύπτει μακροπρόθεσμα ένα μέρος από τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες των λειτουργικών εξόδων μας».
Της Βίκυς Βετουλάκη