Τα εργοτάξια του υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος επισκέφθηκε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Ο αυτοκινητόδρομος μήκους 74,8 χλμ. κατασκευάζεται σε τρία τμήματα από τις εταιρείες ΤΕΡΝΑ, Άκτωρ και AVAX.
Η ΤΕΡΝΑ
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, το τμήμα του οδικού άξονα Πύργου – Γαστούνη, μήκους 20 χλμ., που έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ, σημειώνει τη μεγαλύτερη, έναντι των άλλων τμημάτων, πρόοδο εργασιών με 50%.
Η Άκτωρ
Από την Άκτωρ, που έχει αναλάβει το τμήμα Καραίικα – Γαστούνη, μήκους 33 χλμ., ανακοινώθηκε πως η πρόοδος των εργασιών έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε σχέση με την περίοδο προ της ολοκλήρωσης της εξαγοράς της εταιρείας από τον όμιλο Intrakat, έχοντας φτάσει πλέον στο 20% του φυσικού αντικειμένου.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Άκτωρ, Αλέξανδρος Εξάρχου, διαβεβαίωσε τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, πως «η εταιρεία κινείται εντός χρονοδιαγράμματος».
Η AVAX
Αναφορικά με το τμήμα «Βιομηχανική Περιοχή Πατρών – Καραίικα», του οποίου τη ευθύνη κατασκευής έχει ο όμιλος AVAX, μήκους 21 χλμ., έγινε γνωστό πως οι εργασίες αυτή τη στιγμή εκτείνονται και στα 21 χλμ.
Ο ρυθμός απορρόφησης κινείται περίπου στο 30%, με ταχεία αύξηση το τελευταίο 3μηνο, που αναμένεται να αποτυπωθεί ενισχυμένη τους επόμενους μήνες.
O κ. Σταϊκούρας και οι δύο υφυπουργοί
Μετά την ενημέρωση για την πορεία του έργου στις εγκαταστάσεις του αυτοκινητόδρομου της Ολυμπίας Οδού στο Ρίο, ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε: «Η συνολική πρόοδος του έργου έχει ξεπεράσει πλέον το 30%. Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούλιο του 2023, όταν είχαμε επισκεφθεί τα εργοτάξια, η πρόοδος κατασκευής υπολειπόταν του 20%. Αυτό σημαίνει ότι μέσα σε διάστημα έξι μηνών το έργο προχώρησε με πάρα πολύ υψηλό και επιταχυνόμενο ρυθμό. Εκτιμούμε ότι το ποσοστό ολοκλήρωσης θα διαμορφωθεί στο 50% μέχρι τον Ιούνιο και θα υπερβεί το 75% στο τέλος του έτους. Με την ολοκλήρωση του έργου να επιτυγχάνεται, όπως έχουμε δεσμευτεί, μέσα στο 2025».
Σύμφωνα με τον υπουργό «αυτό το έργο, μαζί με την παράδοση του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία σε λίγες ημέρες, την ολοκλήρωση σημαντικού τμήματος του Ε65 σε λίγους μήνες, και τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης μέσα στο έτος, συνιστούν συλλογικά ορόσημα επιτυχίας για το 2024».
Από τη μεριά της, η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου, δήλωσε: «Με δεδομένο ότι τα χρονοδιαγράμματα τηρούνται αυστηρά, μέχρι το 2025 θα έχουμε ένα σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα συμβάλει τόσο στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, όσο και στην ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και ολόκληρης της χώρας».
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, σημείωσε: «Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο, υψηλών προδιαγραφών, 74,8 χιλιομέτρων και σχεδιαστική ταχύτητα 120 χιλιομέτρων την ώρα. Το έργο αυτό θα αναβαθμίσει τις μεταφορές στην περιοχή και θα μετατρέψει ένα δρόμο υψηλής επικινδυνότητας σε μια ασφαλή δίοδο.
Παράλληλα, θα μειώσει το χρόνο ταξιδίου μεταξύ των δύο πόλεων, αλλά και το χρόνο ταξιδιού από την Αθήνα. Και είμαστε πολύ αισιόδοξοι ότι δε θα παρεκκλίνουμε του χρονοδιαγράμματος και του αρχικού σχεδιασμού και ότι το έργο θα παραδοθεί στο χρόνο και με την ποιότητα που ορίζονται».