«Γιατί λέμε όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια» αναλύει σε παρέμβασή της και η Ένωση Ανεξάρτητων Φοιτητών Μεσσηνίας.
Ειδικότερα, σημειώνεται σε αυτή: «Η προσπάθεια της κυβέρνησης να επιτρέψει τη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων, παρά την πρόβλεψη του άρθρο 16 του Συντάγματος, έχει ήδη σηκώσει θύελλά αντιδράσεων. Φοιτητικοί σύλλογοι, εκπαιδευτικά σωματεία και άλλοι φορείς στη Μεσσηνία είναι σε αναβρασμό.
“H ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου”, Σύνταγμα, άρθρο 16. Μετά τα τρένα, το ρεύμα, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, την υγεία, η κυβέρνηση προχωρά στην ιδιωτικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, μέσω της καταστρατήγησης του Συντάγματος και της εμπορευματοποίησης των λειτουργιών των δημόσιων πανεπιστημίων.
Δηλώνουμε την κάθετη αντίθεσή μας στην ίδρυση ιδιωτικών, “ελεύθερων”, “μη κρατικών” ΑΕΙ και την απόφασή μας να συμμετέχουμε σε ένα ευρύ πανεκπαιδευτικό μέτωπο αγώνα για την ανατροπή αυτής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Ποια είναι τα βασικά επιχειρήματα της κυβέρνησης: Γιατί να μην υπάρχει ένα ιδιωτικό ΑΕΙ στην πόλη σου, αλλά θα πρέπει να πληρώσεις τα ίδια χρήματα για φροντιστήρια και στο τέλος να περάσει το παιδί σου σε άλλη πόλη; Αντί για νοίκια και φροντιστήρια θα πληρώνεις δίδακτρα. Γιατί πρέπει τα παιδιά να ξενιτεύονται για να σπουδάσουν; Αν η κυβέρνηση ήθελε να αντιμετωπίσει αυτό το ζήτημα, δε θα πετούσε με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) δεκάδες χιλιάδες παιδιά έξω από τα ΑΕΙ τα τελευταία 3 χρόνια. Όσο για τον αμερικανικό “παράδεισο”, στις ΗΠΑ τόσο τα δημόσια όσο και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια έχουν δίδακτρα. Πώς μπορεί να πάει κάποιος στο Πανεπιστήμιο, αν η οικογένειά του δεν μπορεί να πληρώσει αυτά τα δίδακτρα; Η απάντηση είναι τα φοιτητικά δάνεια.
Στις ΗΠΑ οι φοιτητές των δημόσιων πανεπιστημίων έχουν μέσο χρέος 27.884 δολαρίων, ενώ οι φοιτητές των ιδιωτικών μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων έχουν μέσο χρέος 40.607 δολαρίων. Ο μέσος δανεισμός για να φοιτήσει κάποιος σε ιατρική σχολή υπερβαίνει τα 200.000 δολάρια. Η ταυτόχρονη λειτουργία ιδιωτικών και δημόσιων πανεπιστημίων θα οδηγήσει τα τελευταία, όπως ακριβώς συνέβη και με τα νοσοκομεία, σε υποβάθμιση και απαξίωση.
Το δημόσιο πανεπιστήμιο, που ήδη υποχρηματοδοτείται, θα ωθείται σε περαιτέρω εμπορευματοποίηση. Η επιβολή διδάκτρων και σε προπτυχιακό επίπεδο θα είναι ένα επόμενο βήμα”.