Αντίστροφη μέτρηση για την κατασκευή του Φ800
Μια σειρά από έργα ύδρευσης υλοποιεί ο Δήμος Καλαμάτας για να θωρακιστούν η πόλη και τα τοπικά της διαμερίσματα κατά τα επόμενα πολλά χρόνια. Στο πλαίσιο αυτό και έπειτα από μια μεγάλη… ταλαιπωρία, ξεκίνησαν οι εργασίες αντικατάστασης του κεντρικού αγωγού που μεταφέρει το νερό σε Καλαμάτα και Μεσσήνη.
Οι εργασίες άρχισαν και επίσημα χθες στην εθνική οδό, στα όρια της Αιθαίας, για την εγκατάσταση του νέου αγωγού υδροδότησης της Καλαμάτας από τις πηγές του Πηδήματος, ένα έργο σημαντικό αλλά και με αρκετές καθυστερήσεις στην έναρξη εργασιών, κυρίως, σύμφωνα με τη Δημοτική Αρχή, λόγω της πανδημίας, της εκτίναξης του κόστους στις μεταφορές και στις πρώτες ύλες κ.ά.
Σε κάθε περίπτωση, οι εργασίες θα διαρκέσουν τουλάχιστον δύο χρόνια, όπως ανακοινώθηκε χθες στο σημείο του έργου, το οποίο επισκέφθηκε ο δήμαρχος Θανάσης Βασιλόπουλος.
Κατά το δήμαρχο, πρόκειται “για ένα σπουδαίο” και “εμβληματικό” έργο, το οποίο σε συνδυασμό, όπως τόνισε, με τη νέα δεξαμενή ύδρευσης των 8.500 κυβικών, που ξεκινά να κατασκευάζεται στον Αϊ – Γιάννη τον Καρβούνη, την αντικατάσταση πολλών 10άδων χιλιομέτρων αγωγών ύδρευσης στην πόλη της Καλαμάτας και την επίλυση του προβλήματος της κατεστραμμένης εξισωτικής δεξαμενής στο Πήδημα, δημιουργεί στο Δήμο Καλαμάτας υποδομές που επαρκούν να καλύψουν τις ανάγκες για τις επόμενες δεκαετίες.
Επίσης, σημείωσε ότι πολλοί πίστευαν πως το έργο αυτό θα χαθεί, λόγω των σημαντικών προβλημάτων που αντιμετώπισε, ωστόσο σχολίασε πως η Δημοτική Αρχή με μεγάλες προσπάθειες κατάφερε να το κρατήσει ζωντανό και να εξασφαλίσει επιπλέον 1.000.000 ευρώ (αρχικός προϋπολογισμός 11,1 εκατ. ευρώ) για να ξεκινήσει.
Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο του έργου περιλαμβάνεται η κατασκευή αγωγού Φ300 μέχρι τη Μεσσήνη, καθώς και άλλα δευτερεύοντα δίκτυα, τα οποία έχουν υλοποιηθεί.
Τέλος, ο κ. Βασιλόπουλος είπε ότι στον προγραμματισμό της Δημοτικής Αρχής είναι ακόμη η σύνδεση των πηγών του Αγίου Φλώρου με τις πηγές του Πηδήματος, για να διασφαλιστεί η επαρκής υδροδότηση της Καλαμάτας και της ευρύτερης περιοχής.
Από την πλευρά του, ο εργοταξιάρχης του έργου, που εκτελείται από την εταιρεία “Θεμέλη”, Γρηγόρης Τσεκούρας, τόνισε πως πρόκειται για δύσκολο έργο, κυρίως για το λόγο ότι ο αγωγός είναι ογκώδης και σε περίπτωση που χρειαστούν κάποιες διορθώσεις, αυτές θα μπορούν να γίνουν μόνο κατά τη φάση της κατασκευής. Επίσης, είπε ότι το έργο θα προχωρά ανά 300 μέτρα περίπου, ενώ δήλωσε πως πιστεύει ότι σε δύο χρόνια θα έχει ολοκληρωθεί.
Ο γενικός διευθυντής της ΔΕΥΑΚ, Μιχάλης Βασιλειάδης, ζήτησε από τους πολίτες που διέρχονται το έργο να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, να τηρούν τη σήμανση και σε καμία περίπτωση να μην παραβιάζουν το φωτεινό σηματοδότη.
Ειδικότερα, επισημαίνεται ότι στα τμήματα εκτέλεσης των εργασιών η κυκλοφορία των οχημάτων θα γίνεται εναλλάξ στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Τρίπολη, με χρήση φωτεινών σηματοδοτών ή σηματωρών.
Για το λόγο αυτό παρακαλούνται οι οδηγοί για τη συμμόρφωσή τους με τη σήμανση και τους φωτεινούς σηματοδότες.
Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι ο χρόνος υλοποίησης του έργου, που χρηματοδοτείται μέσω του Προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης», είναι 24 μήνες.