Ολοκληρώνονται οι οριστικές μελέτες για την αναβάθμιση του οδικού άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη στη Μεσσηνία. Όπως έγινε γνωστό, πλέον εξετάζονται οι παρατηρήσεις που έχουν υποβληθεί από τα Δημοτικά Συμβούλια Μεσσήνης και Καλαμάτας και το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου.
Στόχος, κατά το ypodomes.com, είναι να μπορέσουν να ξεκινήσουν τα πρώτα κατασκευαστικά έργα μέσα στο καλοκαίρι.
Εργοτάξια και προσωπικό
Σύμφωνα με τα νεότερα δεδομένα από το δημοσίευμα, οριστικοποιούνται πολλές από τις μελέτες και ολοκληρώνονται οι προτάσεις (επί των μελετών) από τον ανάδοχο που αφορούν τεχνικά ζητήματα, ούτως ώστε να φτάσουμε σε ένα τελικό αποτέλεσμα μέσα στο επόμενο δίμηνο. Η περίοδος των μελετών έχει υπολογιστεί σε περίπου ένα έτος από την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης.
Το σχήμα ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – INTRAKAT που έχει αναλάβει το έργο, ολοκληρώνοντας τις μελέτες, προχωρά παράλληλα σε επιπλέον κινήσεις, όπως η χωροθέτηση των εργοταξίων, η πρόσληψη προσωπικού, τόσο επιστημονικού όσο και τεχνιτών και εργατών, ενώ θα απαιτηθεί και η μίσθωση μηχανημάτων έργων για τις εκσκαφές σε πρώτη φάση, αλλά και για την πλήρη εκκίνηση της κατασκευαστικής περιόδου.
Απαλλοτριώσεις
Επίσης, σημαντικό ρόλο θα παίξουν οι απαλλοτριώσεις, καθώς ανάλογα με το πότε θα παραδοθούν οι χώροι στον ανάδοχο, αυτό θα σημάνει και τυχόν χρονική καθυστέρηση στα έργα.
Οι απαλλοτριώσεις στο Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη προχωρούν με τον νόμο 7α (αναγκαστική απαλλοτρίωση). Για αυτό, μένει να δούμε πότε θα εκδικαστούν οι υποθέσεις (καθώς θα πρέπει να συνοπολογιστεί το φαινόμενο των αναβολών) για να οριστούν οι προσωρινές τιμές, να κατατεθούν τα χρήματα στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και στη συνέχεια να βγει το ΦΕΚ.
Με αυτό το ΦΕΚ το Δημόσιο μπορεί να ξεκινήσει τη διαδικασία απόδοσης του χώρου στον ανάδοχο. Εκεί ουσιαστικά θα δρομολογηθεί και η έναρξη του έργου, άρα και η ολοκλήρωσή του.
Για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το στοίχημα είναι να μπει μπρος σε ένα ακόμα μεγάλο οδικό έργο. Μετά την έναρξη του flyover και του Μπράλος-Άμφισσα, το Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη είναι το επόμενο στοίχημα για το υπουργείο.
Το έργο
Το κόστος του έργου, όπως αυτό εγγράφεται στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης Υποδομών, είναι 311,23 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση σχεδόν 50 χιλιομέτρων από την Καλαμάτα μέχρι τη Μεθώνη. Τα πρώτα χιλιόμετρα αφορούν ανακατασκευή του υφιστάμενου άξονα, ενώ τα περισσότερα τη δημιουργία νέου δρόμου.
Η κατασκευή – αναβάθμιση του άξονα, μήκους περίπου 49 χιλιομέτρων, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε περίπου 4 χρόνια.
Ο δε άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη είναι η φυσική συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Μορέα, και με την ολοκλήρωση και λειτουργία του ο οδηγός θα μπορεί να φτάνει σε 2 ώρες και 30 λεπτά από την Αθήνα στην περιοχή της Πύλου και σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά στην περιοχή της Μεθώνης.
Τα χαρακτηριστικά του νέου άξονα δε θα είναι κλειστού αυτοκινητόδρομου (δηλαδή με ανισόπεδους κόμβους). Ο νέος δρόμος θα είναι ταχείας κυκλοφορίας, δηλαδή με πιο ήπια χαρακτηριστικά και δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση.
Τα τρία τμήματα του έργου είναι: το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος που έχει μήκος 16,4 χλμ., το τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος που έχει μήκος 25,7 χλμ. και το τμήμα Πύλος – Μεθώνη που έχει μήκος 7,9 χλμ.