Πέρασε ένας χρόνος από το θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα που συνέβη στο Ασπρόχωμα, έξω από τον ΟΑΕΔ. Θύμα μια 23χρονη κοπέλα από τα Αρφαρά, σπουδάστρια στο IEK του ΟΑΕΔ, η Βασιλική Λυμπεροπούλου, που επιχείρησε να διασχίσει το δρόμο πεζή και παρασύρθηκε από διερχόμενο αυτοκίνητο, που την τραυμάτισε βαριά.
Ο οδηγός μόλις αντιλήφθηκε την τραυματισμένη κοπέλα και τη σοβαρότητα του περιστατικού μπήκε στο αυτοκίνητο και εξαφανίστηκε, για να παραδοθεί αυτοβούλως έπειτα από 17 ώρες περίπου.
Η 23χρονη διακομίστηκε αρχικά στο Νοσοκομείο Καλαμάτας με ασθενοφόρο που έσπευσε στο σημείο, ωστόσο οι γιατροί διαπίστωσαν την σοβαρότητα της κατάστασής της και η κοπέλα αμέσως μεταφέρθηκε στο Παναρκαδικό Τρίπολης.
Δυστυχώς, η Βασιλική κατέληξε στις 15 Δεκεμβρίου και η είδηση του θανάτου της “σκέπασε” για άλλη μια φορά την πόλη με θλίψη, πόνο και ατέλειωτα “γιατί”. Κι αυτό, γιατί η Βασιλική δεν είναι το μοναδικό θύμα θανατηφόρων τροχαίων στην Καλαμάτα.
Όπως ήταν φυσικό, το θέμα προκάλεσε τις διαμαρτυρίες των σπουδαστών και σπουδαστριών του ΟΑΕΔ, ενώ συζητήθηκε και στο Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας.
Στην αρχική του παρέμβαση ο δήμαρχος Καλαμάτας, Παναγιώτης Νίκας, “κοστολόγησε” την ανθρώπινη ζωή σε 300.000 ευρώ περίπου, υποστηρίζοντας ότι η κατασκευή πεζογέφυρας στη… φονική διάβαση του ΟΑΕΔ στο Ασπρόχωμα δε συμφέρει οικονομικά το ταμείο του Δήμου Καλαμάτας, αφού η Περιφέρεια και το υπουργείο, που είναι καθ’ ύλην αρμόδια, δεν αναλαμβάνουν καμία παρέμβαση. Για αυτό πρόκρινε την τοποθέτηση φωτεινού σηματοδότη. Ο δήμαρχος σημείωσε ότι το ζήτημα είναι πρωτίστως τεχνικό και δευτερευόντως οικονομικό.
Τόνισε, δε, ότι ο Δήμος Καλαμάτας, από το 2012, κάνει συνεχείς παρεμβάσεις για φωτεινή σήμανση στον κόμβο του ΟΑΕΔ. Επειδή οι παρεμβάσεις είναι προφανές πως δε φέρνουν αποτέλεσμα, ο Δήμος θα προχωρήσει στη διαδικασία τοποθέτησης φωτεινής σήμανσης στον κόμβο, υπό την προϋπόθεση της έγκρισης από τις συναρμόδιες Υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης (Πάτρα), της Περιφέρειας Πελοποννήσου (Τρίπολη) και του υπουργείου Υποδομών (Αθήνα), με τις οποίες έχουν αρχίσει οι συνεννοήσεις.
Το σύνολο του κόστους (μελέτη, έργα και προμήθεια σήμανσης, έργα πολιτικού μηχανικού) θα βαρύνει το Δήμο, με στόχο να βελτιωθεί η ασφάλεια όσων διέρχονται από την κρίσιμη διάβαση του ΟΑΕΔ.
Παρά τις διαβεβαιώσεις, όμως, το σημείο στον ΟΑΕΔ παραμένει χωρίς φωτεινό σηματοδότη, ενώ και ο φωτισμός στην περιοχή το βράδυ είναι περιορισμένος, αν όχι ανύπαρκτος.
Τραγικές φιγούρες, φυσικά, αυτής της ιστορίας παραμένουν τα μέλη της οικογένειας της Βασιλικής, τα οποία ζουν τον καθημερινό τους… εφιάλτη. Προκειμένου να «δαμάσουν» τον πόνο τους πρόκειται να τοποθετήσουν στο μνήμα της έργο του Καλαματιανού γλύπτη Γιάννη Γκούζου, προσπαθώντας ακόμα και με αυτό τον τρόπο να “ζωντανέψουν” τη Βασιλική.
Από την άλλη πλευρά, βέβαια, τα ερωτήματά τους είναι… ανελέητα για όλους μας: Γιατί δεν έχει γίνει ακόμα κάποια παρέμβαση, όποιος κι αν είναι αρμόδιος, γιατί ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας φέρεται με τόσο “επιπόλαιο” τρόπο στους θύτες και τα θύματα θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων;
Του Αντώνη Πετρόγιαννη