Κριτική για τον τρόπο που αντιμετώπισε η Δημοτική Αρχή, στην προχθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας, τις τοποθετήσεις του επικεφαλής της παράταξης “Καλαμάτα_Μετά”, Βασίλη Τζαμουράνη, αλλά τις παρατηρήσεις των δημοτικών της συμβούλων, Κώστα Τσαπόγα και Σπύρου Χανδρινού, ασκεί με δελτίο Τύπου η μείζων μειοψηφία.
Ειδικότερα, σε αυτό αναφέρονται τα εξής:
1. Ειδοποιητήρια για παλιές οφειλές
Ένα αναπάντεχο σοκ έχουν υποστεί πολλοί συνδημότες μας, στους οποίους απεστάλησαν από το Δήμο ειδοποιητήρια για παλιές οφειλές, όπως λέει η Δημοτική Αρχή, στις οποίες έχουν επιβληθεί τεράστιες προσαυξήσεις που υπερβαίνουν το κεφάλαιο της οφειλής, ακόμη και κατά 300%!
Ο επικεφαλής της παράταξής μας, Βασίλης Τζαμουράνης, ζήτησε από τη Δημοτική Αρχή μια υπεύθυνη ενημέρωση για το τι έχει συμβεί και εντελώς ξαφνικά καλούνται οι συνδημότες μας να πληρώσουν τις υπέρογκες προσαυξήσεις, ενώ ποτέ στο παρελθόν δεν είχαν ειδοποιηθεί για τις εν λόγω οφειλές.
Στο θέμα αυτό αναφέρθηκαν και οι δημοτικοί μας σύμβουλοι, Δημήτρης Φαββατάς και Βασίλης Κανάκης.
Συγκεκριμένη απάντηση δε δόθηκε, αντίθετα παρουσιάστηκαν κάποιες μη πειστικές δικαιολογίες, που ανάγονται στην εποχή των συνενώσεων των καποδιστριακών Δήμων το 2011!
Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι η Δημοτική Αρχή είχε αφήσει και αυτό το θέμα στο συρτάρι, καθώς, όπως ανακοινώθηκε, το θέμα τέθηκε επίσημα στον υφυπουργό Οικονομίας μόλις την περασμένη Τρίτη, όταν επισκέφθηκε το δήμαρχο Καλαμάτας, στο πλαίσιο προεκλογικής περιοδείας κυβερνητικού κλιμακίου.
Καλούμε τη Δημοτική Αρχή, όπως το έχουμε επισημάνει πολλές φορές, να αρχίσει να ασχολείται με τα σοβαρά προβλήματα των δημοτών, όπως το συγκεκριμένο, και να σταματήσει να επικεντρώνεται στην πολιτική της επικοινωνίας, των εντυπώσεων και των θεαμάτων.
2. Φυσικό αέριο και κλιματικά ουδέτερη πόλη
Εξίσου σημαντικό είναι το ζήτημα που θέσαμε για τη σύνδεση της Καλαμάτας με το φυσικό αέριο από ιδιωτική εταιρεία. Ο σύμβουλός μας, Κώστας Τσαπόγας, ζήτησε από το δήμαρχο να πάρει ξεκάθαρη θέση για τη συγκεκριμένη επένδυση και απαντήσει στους πολίτες κατά πόσο συνάδει η Καλαμάτα από τη μια να επιδιώκει να γίνει μία από τις πρώτες στην Ευρώπη κλιματικά ουδέτερες πόλεις, αλλά από την άλλη να είναι έτοιμη να υποδεχτεί μια επένδυση σύνδεσης του 90% των νοικοκυριών και του 100% των επιχειρήσεων με το φυσικό αέριο, το οποίο βέβαια είναι ορυκτό καύσιμο και όχι ανανεώσιμη πηγή ενέργειας.
Η απάντηση του δημάρχου, την οποία θέτουμε στην κρίση των συνδημοτών μας, ήταν ότι “το φυσικό αέριο αποτελεί το διαβατήριο για να γίνει η μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα”, όταν με το κλιματικό συμβόλαιο η δέσμευση του Δήμου έναντι της Ε.Ε είναι μέχρι το 2030 η Καλαμάτα να μειώσει την εκπομπή αέριων ρύπων κατά 97%!
3. Εξυπηρέτηση δημοτών
Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου θέσαμε ακόμη το ζήτημα της εξυπηρέτησης των πολιτών για τα θέματα της καθημερινότητας, χωρίς καθυστερήσεις και με αποτελεσματικότητα. Ο σύμβουλός μας Σπύρος Χανδρινός αναφέρθηκε σε θέματα που αντιμετωπίζουν οι Καλαματιανοί σε διάφορες υπηρεσίες του Δήμου και έφερε ως παράδειγμα το πρόβλημα με τη στάθμευση στο μονοδρομημένο τμήμα της Φαρών, για το οποίο ο Δήμος έχει ενημερωθεί με αιτήσεις των κατοίκων εδώ και πάρα πολύ καιρό (πάνω από ένα χρόνο), ακόμα και με αλληλογραφία από το Τμήμα Τροχαίας Καλαμάτας. Μάλιστα, συνδημότης μας από την περιοχή ήρθε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου προκειμένου να μιλήσει για το πρόβλημα, ωστόσο ο κ. πρόεδρος του Σώματος και η Δημοτική Αρχή δεν του επέτρεψαν να πάρει το λόγο!
Δόθηκαν υποσχέσεις (!) ότι το επόμενο διάστημα ο Δήμος θα ασχοληθεί και θα δώσει λύση. Γιατί, άραγε, θα πρέπει θέματα σαν το συγκεκριμένο να καθυστερούν για χρόνια και για να λυθούν να χρειάζεται να παρέμβουμε στο Δημοτικό Συμβούλιο; Καλούμε τη Δημοτική Αρχή να δείξει μεγαλύτερη ευαισθησία και αποτελεσματικότητα για τα προβλήματα της καθημερινότητας των πολιτών.