Μην περιμένετε κρουαζιερόπλοια φέτος στην Καλαμάτα, δε θα δείτε ούτε ένα!

Μην περιμένετε κρουαζιερόπλοια φέτος  στην Καλαμάτα, δε θα δείτε ούτε ένα!

Καμία εταιρεία δεν προγραμμάτισε άφιξη για το καλοκαίρι

Όλα τα ρεκόρ στην ιστορία της θα σπάσει φέτος η Καλαμάτα με την υποδοχή κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της. Μόνο που αυτό δε θα είναι θετικό, αλλά αρνητικό, καθώς φέτος το καλοκαίρι κανένα κρουαζιερόπλοιο δεν έχει δηλώσει ως ενδιάμεσο σταθμό τη μεσσηνιακή πρωτεύουσα!

Και τα προηγούμενα χρόνια ήμασταν οι τελευταίοι των τελευταίων σε αυτό το τομέα, αλλά φέτος ξεπεράσαμε κάθε προηγούμενο.

Απουσία άφιξης κρουαζιερόπλοιου στο λιμάνι της Καλαμάτας είχε καταγραφεί μόνο το 2020, λόγω των περιορισμών που είχαν επιβληθεί εξαιτίας της πανδημίας.

Αντίθετα, τα λιμάνια των γειτονικών μας Νομών Ηλείας και Λακωνίας συνεχίζουν ακάθεκτα την ανοδική πορεία που έχει αρχίσει γι’ αυτά μετά την πανδημία.

Μηδέν από… μηδέν

Μπορεί μερίδα επαγγελματιών, που μάλιστα ασχολείται με τον τουρισμό, να είναι αρνητική με την ανάπτυξη του τομέα των κρουαζιερόπλοιων, εκτιμώντας πρόχειρα ότι οι συγκεκριμένοι επισκέπτες δεν έχουν να προσφέρουν κάτι ιδιαίτερο στην οικονομία της περιοχής. Δεν αντιλαμβάνονται, όμως, ότι οι 1.000 επιβάτες ενός κρουαζιερόπλοιου, τουλάχιστον, πενταπλασιάζονται ως αριθμός πρεσβευτών της περιοχής μας σε οικογένεια, γνωστούς και φίλους όταν επιστρέψουν στην πατρίδα τους, ακόμα κι αν κατεβαίνοντας από το κρουαζιερόπλοιο «δεν πιουν ούτε καφέ».

Είναι, δε, γνωστό ότι οι μεγάλες εταιρείες που διαχειρίζονται τα κρουαζιερόπλοια, όταν καταστρώνουν το πλάνο της επόμενης χρονιάς και αναζητούν λιμάνια προσέγγισης και προορισμούς, ζητούν να ξέρουν ποιες θα είναι οι παροχές που θα έχουν και όταν λαμβάνουν την απάντηση «τίποτα», απλώς γυρίζουν σελίδα και πάνε στο επόμενο που τους περιμένει «με ανοικτές αγκάλες».

Βέβαια, οι υποδομές σε κάθε λιμάνι είναι ένα πολύ μεγάλο κεφάλαιο, με το δικό μας «master plan» να καρκινοβατεί κάτι χρόνια. Έτσι, φτάσαμε στο σημείο φέτος, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Κεντρικού Λιμεναρχείου Καλαμάτας, να μην περιμένουμε ολόκληρο το καλοκαίρι ούτε ένα κρουαζιερόπλοιο, ούτε φυσικά είχε έρθει και κανένα το προηγούμενο διάστημα. Ενδεχομένως να έχουμε δύο αφίξεις κρουαζιερόπλοιων τον Οκτώβριο, οι οποίες όμως ακόμα δεν έχουν οριστικοποιηθεί.

Η χειρότερη χρονιά

Όλα, λοιπόν, δείχνουν ότι για το λιμάνι της Καλαμάτας θα είναι η χειρότερη χρονιά στον τομέα της κρουαζιέρας, ενώ το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει με τα υπόλοιπα λιμάνια της περιφέρειάς μας.

Και να μη αναφερθούμε στο Κατάκολο, που πλέον συναγωνίζεται και τα μεγαλύτερα της χώρας, αλλά και σε λιμάνια όπως του Γυθείου και της Μονεμβασιάς, που σημειώνουν συνεχώς ανοδική πορεία.

Πάντως, στα ίδια επίπεδα με πέρυσι κινούνται τα στοιχεία για την επισκεψιμότητα από σκάφη. Μέχρι τώρα έχουν ελλιμενισθεί περίπου 45 ιστιοφόρα στο λιμάνι και άλλα 45 στη μαρίνα της Καλαμάτας, καθώς και δύο μεγάλα σκάφη αναψυχής (θαλαμηγοί) και ένα επαγγελματικό.

Για την ιστορία, να σημειώσουμε ότι αποκαρδιωτικά ήταν τα στοιχεία για την κρουαζιέρα και το 2023 τα οποία δημοσιοποίησε η Ένωση Λιμένων Ελλάδος.  Το 2023 προσέγγισαν το λιμάνι της μεσσηνιακής πρωτεύουσας μόλις επτά κρουαζιερόπλοια με 1.876 επιβάτες! Στην Πύλο είχαμε 17 αφίξεις και 3.825 επιβάτες.

Επίσης, το λιμάνι της Καλαμάτας το 2019 είχε 11 κρουαζιερόπλοια με 9.288 επιβάτες, το 2020 δεν είχε κανένα, το 2021 είχε 10 κρουαζιερόπλοια με 3.058 επιβάτες και το 2022 είχε 13 κρουαζιερόπλοια με 1.115 επιβάτες.

Της Βίκυς Βετουλάκη