Στο Black Box του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας θα φιλοξενηθούν φέτος πέντε παραγωγές, δύο Ελλήνων και τριών ξένων χορογράφων, στο πλαίσιο της διοργάνωσης του 30ού Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, μεταξύ 12 και 21 Ιουλίου.
Πρόκειται για παραστάσεις γεμάτες ρυθμό και ταυτόχρονα στοχαστικές, που συνδυάζουν γνώριμα και πειραματικά στοιχεία και μιλούν για τη μνήμη, το σώμα, τη συνεχή αναζήτηση της ομορφιάς και της ελευθερίας. Οι παραστάσεις στο Black Box έχουν προγραμματιστεί να ξεκινούν στις 7.00 το απόγευμα.
BLACK BOX – Εναλλακτική σκηνή
Το πρόγραμμα ανοίγει στις 12.07 η Αθανασία Κανελλοπούλου με το έργο “Two — matters of existence”. Το νέο χορογραφικό έργο της Κανελλοπούλου, που κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ, είναι το δεύτερο μέρος της τριλογίας A few moments of gaze που εστιάζει στο γυναικείο βλέμμα. Μέσα από τον κόσμο του ονείρου και της φαντασίας, δύο δυνατές ερμηνεύτριες, η Μαρία Φουντούλη και η Λία Χαμηλοθώρη, διαπλέκονται, ψιθυρίζοντας ακατάληπτα λόγια, σε μια βαθιά υπαρξιακή σχέση αρμονίας, συμπόρευσης, εξουσίας και επιβολής. Μια αντανάκλαση των επιθυμιών, ενορμήσεων και φόβων που βασίζονται στη μνήμη του σώματος, στα όνειρα και σε αυτό που συνιστά το γυναικείο, ανθρώπινο σώμα.
Στις 13.07 και 14.07 ακολουθεί το έργο “Terranova | hidden link” του Ιταλού χορογράφου Diego Tortelli και της Γερμανίδας δραματουργού Miria Wurm, που είναι αφιερωμένο στη μη λεκτική επικοινωνία. Ο Tortelli, με πολύ σημαντικές διακρίσεις και διεθνείς συνεργασίες στο ενεργητικό του, εμπνέεται από τα μυκήλια που επιτρέπουν στα φυτά να επικοινωνούν μεταξύ τους από μεγάλες αποστάσεις, δημιουργώντας ένα αόρατο δίκτυο επικοινωνίας, με τη δύναμη να αλλάζουν το περιβάλλον μας αλλά και εμάς τους ίδιους.
Στο έργο «Χίλια», που θα παρουσιαστεί στις 16.07, ο διεθνούς φήμης Χάρης Γκέκας, του οποίου τα έργα έχουν παρουσιαστεί στα μεγαλύτερα θέατρα και φεστιβάλ της Ευρώπης, εμπνέεται από το φιλοσοφικό έργο «Χίλια πλατώματα» των Gilles Deleuze και Felix Guattari. Εξερευνώντας τις έννοιες της επανάληψης και της διαφοροποίησης, το έργο ανιχνεύει την ικανότητα αποδοχής της προσωπικής μεταμόρφωσης και μιας άγνωστης ελευθερίας. Ποιες συνθήκες και ποιες θυσίες επιτρέπουν να κατακτηθούν αυτά τα πολυπόθητα ιδανικά;
Στις 18.07 και 19.07 ακολουθεί η πολυαναμενόμενη παρουσίαση του ανακοινωθέντος ως τελευταίου έργου του Josef Nadj με τίτλο “Full Moon”, με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου.
Το έργο “Full Moon”, που θα κάνει πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Χορού του Montpellier τον Ιούνιο του 2024, συγκεντρώνει επτά χορευτές και μαζί τους τον Josef Nadj επί σκηνής. Το έργο, μέσα από το ρυθμό των σεληνιακών φάσεων, τον κόσμο της μαύρης αμερικανικής jazz, από τις αρχικές της μορφές των blues και των spirituals, αλλά και τη χρήση μαριονέτας, επιστρέφει στα κυρίαρχα σύμβολα του αφρικανικού πολιτισμού.
Το φεγγάρι στον τίτλο είναι μία αναφορά στο σύμπαν και το σχηματισμό του, στη διαδικασία δηλαδή που προαναγγέλλει και προετοιμάζει την εμφάνιση της ζωής. Συνδέεται με την ανανέωση και τη μεταμόρφωση. Η παρουσία της μαριονέτας, του «ανθρώπου-κούκλας» δίπλα στους ζωντανούς, είναι μία υπενθύμιση πως καμία δημιουργία δεν είναι ποτέ τέλεια και ότι επιβάλλεται να αποδεχτούμε την ατέλεια αυτή ως κανόνα του παιχνιδιού.
Στις 20.07 και 21.07 το πρόγραμμα του Black Box ολοκληρώνεται με την ομάδα της Καταλανής Lali Ayguade, η οποία παρουσιάζει το έργο “Runa”, με την υποστήριξη της Πρεσβείας της Ισπανίας και του Ινστιτούτου Θερβάντες. Δύο άνθρωποι ερευνούν τα ερείπια, προσπαθώντας να φανταστούν ξανά αυτό που κάποτε υπήρξε. Το έργο αναδεικνύει την ομορφιά του εύθραυστου παρελθόντος και αναζητά αυτό το ελάχιστο που απομένει για εμάς στο παρόν.
Κλείστε τα εισιτήριά σας στο https://kalamatadancefestival.gr/ticket-information/