Σε ασφυκτικό κλοιό πανελλαδικά 6 στους 10 ιδιοκτήτες μπαρ και κομμωτηρίων

Σε ασφυκτικό κλοιό πανελλαδικά 6 στους  10 ιδιοκτήτες μπαρ και κομμωτηρίων

Παρόμοια φαίνεται να είναι η κατάσταση και στην Καλαμάτα

Μπορεί να βαδίζουμε στο κλείσιμο της καλοκαιρινής περιόδου, κάτι που θεωρητικά θα μεταφραζόταν σε έναν υψηλό τζίρο για το σύνολο των ελεύθερων επαγγελματιών ανά τη χώρα, ωστόσο, σύμφωνα με όσα σχολιάζουν σχετικά τοπικοί επιχειρηματίες, η εικόνα δεν είναι και τόσο ενθαρρυντική.

Εάν, δε, σε αυτή προστεθούν και τα στοιχεία των δηλώσεων για το περασμένο φορολογικό έτος, προκύπτει ότι πανελλαδικά μόνο το 40% των ιδιοκτητών μπαρ δήλωσαν κέρδη, ενώ αντίστοιχη εικόνα παρατηρείται και για το 40% των ιδιοκτητών κομμωτηρίων.

Για την όλη κατάσταση το «Θάρρος» μίλησε με τοπικούς επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στους δύο παραπάνω κλάδους, ζητώντας την άποψή τους:

«Όπως μπορεί ο καθένας επιβιώνει»

Σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη κομμωτηρίου Γιώργο Φράγκο: «Στο συναδελφικό κομμάτι, ολική γνώμη από πολλά κομμωτήρια δεν έχω, μιας και άλλοι λένε ότι πήγαν καλά, ενώ κάποιοι άλλοι όχι και τόσο.

Πιστεύω ότι ο κόσμος αρχίζει και ανταποκρίνεται, γιατί ό,τι και να γίνει, θα υπάρχει ως προτεραιότητα -έστω και πιο αραιά- το να καλλωπίζεται.

Μπορώ να πω ότι γενικά τα καλοκαίρια πάντοτε πηγαίνουμε καλύτερα από ό,τι το χειμώνα.

Στον κλάδο μας, όποιος μπορέσει και κρατηθεί καλά με τις υπάρχουσες συνθήκες, νομίζω ότι θα επιβιώσει και σε ό,τι αφορά τον τζίρο του. Αν με την ακρίβεια που παρατηρείται δεν καταφέρει να ανεβάσει τον τζίρο του, τότε θα έχει πρόβλημα. Σήμερα όπως μπορεί ο καθένας επιβιώνει».

«Πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση για να μη μείνουμε πίσω»

Για την ιδιοκτήτρια κομμωτηρίου Κέλλυ Φερέτου, «η καλοκαιρινή περίοδος, τουλάχιστον για εμάς, είχε λίγη περισσότερη κίνηση συγκριτικά με προηγούμενες χρονιές. Είδαμε, δηλαδή, να έρχονται ξανά τουρίστες έπειτα από χρόνια».

Και συνεχίζοντας επισημαίνει: «Γενικά, όμως, θεωρώ ότι θα πρέπει ως επαγγελματίες να κάνουμε πράγματα για να προσελκύσουμε και τον κόσμο: μέσω διαφήμισης, ιστοσελίδας, μέσων κοινωνικής δικτύωσης κ.ο.κ., που στο παρελθόν δεν υπήρχαν. Άρα, σημαίνει ότι έχουμε παραπάνω έξοδα για να προσελκύσουμε τον ίδιο ή και παραπάνω κόσμο, ο οποίος θα καλύψει μόνο τις πάγιες ανάγκες κάθε επιχείρησης. Θέλει πάρα πολλή δουλειά, μιας και η αγορά έχει αλλάξει πάρα πολύ.

Η δουλειά μας θέλει να είμαστε σε εγρήγορση, για να μη μείνουμε πίσω σε όλους τους τομείς».

«Ανησυχία για την κίνηση της αγοράς»

Σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη των μπαρ “Lola Montez” και “Gin Ger”, Λάκη Λαγωνικάκο, «γενικά η σεζόν ξεκίνησε καλά, αφού συνήθως τον Ιούνιο είχαμε βροχές. Οπότε ξεκίνησε δυναμικά. Τον Ιούλιο υπήρξε απίστευτη αλλαγή, κάναμε μια μεγάλη βουτιά, και ο Αύγουστος κλασικά είναι που δουλεύει μέχρι της Παναγίας, αλλά νομίζω ότι έχει αλλάξει και ο κόσμος που επισκέπτεται την Καλαμάτα. Βλέπουμε πλέον πιο πολύ οικογένειες, κι αυτό σημαίνει ότι αλλάζει και ο τρόπος λειτουργίας των καταστημάτων, στοχεύοντας σε άλλο κοινό. Οπότε φαντάζομαι ότι πρέπει κι εμείς να προσαρμοστούμε, όμως το βράδυ είχε τεράστια ύφεση».

Όπως εξηγεί ακόμα ο ίδιος: «Η εικόνα θεωρώ ότι είναι θετική, αλλά ανησυχητική, γιατί βλέποντας την αγορά ότι κινείται επικίνδυνα, υπάρχει ανησυχία».

Από τα άσχημα καλοκαίρια το φετινό

Για τον ιδιοκτήτη του καφέ – μπαρ “CouCou”, Λευτέρη Κουφάκο, «το φετινό καλοκαίρι ήταν από τα λίγο έως πολύ άσχημα των τελευταίων χρόνων. Ο τζίρος ήταν σίγουρα πεσμένος στο 30-40% συγκριτικά με άλλες χρονιές στο δικό μας κομμάτι».

Κάνοντας δε πρόβλεψη για το τι μπορεί να περιμένει η εστίαση από εδώ και πέρα: «Περιμένουμε να ανακάμψει όλο αυτό το κύμα, μιας και ο Σεπτέμβριος διαχρονικά ευνοεί το Ιστορικό Κέντρο, αφήνοντας πίσω την παραλία. Από το ξεκίνημά του ο Σεπτέμβριος δείχνει καλά στοιχεία, ωστόσο περιμένουμε να δούμε τη συνέχεια».

Της Χριστίνας Μανδρώνη