Ξενοδόχοι: Υπονομεύεται ο ελληνικός τουρισμός με υπερφορολόγηση και ελλείψεις σε υποδομές

Ξενοδόχοι: Υπονομεύεται ο ελληνικός τουρισμός με υπερφορολόγηση και ελλείψεις σε υποδομές

Νέα μηνύματα έστειλαν οι ξενοδόχοι για τον κίνδυνο απώλειας της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος λόγω της υπερφορολόγησής του, από το 3ο Περιφερειακό Συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων που πραγματοποιήθηκε στη Ζάκυνθο την περασμένη Τρίτη, 8 Οκτωβρίου.

Βολές κατά των επιβαρύνσεων στον τουρισμό

«Ο ελληνικός τουρισμός βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Επηρεάζεται άμεσα από το ευρύτερο παγκόσμιο περιβάλλον αβεβαιότητας, από τη στασιμότητα στις ευρωπαϊκές οικονομίες και από τις τάσεις των επισκεπτών που αλλάζουν. Μπορεί ο κόσμος να εξακολουθεί να θέλει να ταξιδέψει, όμως οι πληθωριστικές πιέσεις είναι μεγάλες. Κάθε επιβάρυνση στην τιμή πώλησης του τουριστικού μας προϊόντος έχει αντίκτυπο στην ανταγωνιστικότητά μας.

Κι αυτό συμβαίνει, δυστυχώς, σε μια χρονική στιγμή που βλέπουμε σημάδια κόπωσης, ακόμη και σε δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς, ενώ οι ανταγωνιστές στην ευρύτερη γειτονιά μας διεκδικούν όλο και μεγαλύτερα μερίδια από την πίτα των ευρωπαϊκών τουριστικών προορισμών», τόνισε από το βήμα του συνεδρίου ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων,  Γιάννης Χατζής.

«Δεν είναι ώρα για να φορολογούμε τα έσοδα. Πρέπει να ξεκινήσουμε μια συζήτηση που θα οδηγήσει σε αποφάσεις  για τις υποδομές των προορισμών και για την καλύτερη διαχείριση των τουριστικών ροών», συμπλήρωσε.

Παράλληλα, σημείωσε ότι το 2025 φαίνεται να είναι μια καλή σεζόν για τις περισσότερες αγορές, ενώ οι κρατήσεις είναι ικανοποιητικές από τώρα. Αυτό είναι θετικό, όμως από την άλλη είναι και αρνητικό, γιατί, όπως εξήγησε,  οι πελάτες κλείνουν σε χαμηλότερες τιμές, που δείχνει μια τάση για φθηνότερες διακοπές.

Η Ελλάδα δεν “τρέχει” με τους αυξητικούς ρυθμούς άλλων προορισμών, όπως η Τυνησία, η Αίγυπτος η Τουρκία που καταγράφουν πολύ μεγάλη άνοδο στη ζήτηση. Η νέα νομοθεσία για τα τέλη δε θα περάσει χωρίς επιπτώσεις, προειδοποίησε από την πλευρά του ο Wojciech Skoczynski, CEO της Grecos Holidays, τονίζοντας ότι μια επιτυχημένη συνταγή θα πρέπει να εστιάζει στο value for money.

Η Ελλάδα λόγω της φορολογίας γίνεται πιο ακριβή, πρόσθεσε και τόνισε ότι οι αυξήσεις στην τιμή του προϊόντος θα πρέπει να παρακολουθούν την υπόλοιπη αγορά.

Ελλείψεις σε υποδομές – καθυστερήσεις στην υλοποίηση έργων

«Κι όλα αυτά συμβαίνουν με τους ελληνικούς δημοφιλείς προορισμούς να αδυνατούν να ανταποκριθούν με επάρκεια στις ανάγκες εκατοντάδων χιλιάδων και εκατομμυρίων επισκεπτών λόγω μεγάλων ελλείψεων στις υποδομές. Οι ξενοδόχοι μίλησαν για τα πολλά προβλήματα και τις λύσεις που επείγουν, ενώ όλοι οι ομιλητές εξήγησαν ότι δεν υπάρχει “υπερτουρισμός”, αλλά έλλειμμα υποδομών.

Αν υπάρχει κάτι που πρέπει να μας προβληματίζει είναι ότι οι εξελίξεις στη διεθνή και ευρωπαϊκή τουριστική αγορά τρέχουν με μεγάλες ταχύτητες στην εποχή των πλατφορμών.

Την ίδια στιγμή εμείς συζητάμε επί δεκαετίες προβλήματα που έπρεπε να είχαν λυθεί χθες», τόνισε ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Αλέξανδρος Βασιλικός, σχολιάζοντας τον πολύ αργό ρυθμό σχεδιασμού και υλοποίησης των έργων υποδομών. «Συζητάμε επί δεκαετίες προβλήματα υποδομών, ενώ οι αλλαγές τρέχουν», υπογράμμισε ο κ. Βασιλικός και συμπλήρωσε: «Πρέπει όλοι να αναλογιστούμε τι κάνουμε λάθος».