Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία έκλεισε σημαντικές συμφωνίες για να αναλάβει την εκπαίδευση πιλότων από τη Γερμανία και την Κροατία και έτσι «απογειώνεται» το Διεθνές Αεροπορικό Κέντρο της 120 ΠΕΑ στην Καλαμάτα
Μάλιστα, υπάρχουν πληροφορίες ότι και άλλες χώρες από Ευρώπη, Αφρική και Μέση Ανατολή έχουν εκδηλώσει έντονο ενδιαφέρον, προκειμένου οι πιλότοι τους να εκπαιδευτούν από την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία.
Τι προβλέπουν οι συμφωνίες
Ήδη, οι δύο πρώτοι αεροπόροι της Luftwaffe ξεκινούν το πρόγραμμα εκπαίδευσης δύο ετών, ενώ η συμφωνία προβλέπει από την επόμενη χρονιά και κάθε έτος να έρχονται στην Καλαμάτα δεκαέξι νέοι ιπτάμενοι από τη Γερμανία, προκειμένου να μυηθούν στην αεροπορική «τέχνη» και να αποφοιτήσουν έτοιμοι να πετάξουν μαχητικά.
Σε ανάλογη συμφωνία προχωρά η Πολεμική Αεροπορία και με τους Κροάτες, ώστε από την επόμενη χρονιά αριθμός ιπταμένων ο οποίος θα προσδιοριστεί το επόμενο διάστημα να συμμετέχει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Οι νέοι ιπτάμενοι από Γερμανία και Κροατία προβλέπεται να εκπαιδευτούν όπως και οι Έλληνες Ίκαροι αρχικά στα ελικοφόρα T-6 και στη συνέχεια στα υπερσύγχρονα εκπαιδευτικά αεροσκάφη τύπου M-346. Ήδη στην 120 ΠΕΑ χρησιμοποιούνται έξι εκπαιδευτικά M-346 με τα οποία πετούν οι νέοι Ίκαροι.
Η εκπαίδευση της πρώτης σειράς ιπταμένων στα νεοαποκτηθέντα αεροσκάφη ολοκληρώνεται σύμφωνα με το σχεδιασμό τις επόμενες εβδομάδες, με τους νέους αεροπόρους να παίρνουν το δρόμο για τις Πολεμικές Μοίρες.
Εντός Δεκεμβρίου αναμένεται σύμφωνα με το σχεδιασμό να παραληφθεί από την κατασκευάστρια ιταλική εταιρεία Leonardo ένα ακόμη εκπαιδευτικό, ενώ εντός του 2025 και συγκεκριμένα έως τον προσεχή Μάρτιο, ο αριθμός των M-346 πρόκειται να φτάσει τα δέκα, όπως προβλέπει η συμφωνία με την ισραηλινή εταιρεία Elbit.
Τι γίνεται με τα M-346
Έπειτα από τη συμφωνία με Γερμανία και Κροατία, αλλά και με δεδομένο το ενδιαφέρον και άλλων κρατών να στείλουν νέους αεροπόρους στην 120 ΠΕΑ, εξετάζεται από την Πολεμική Αεροπορία το ενδεχόμενο απόκτησης κι άλλων αεροσκαφών M-346.
Πέραν του οικονομικού οφέλους και της δυνατότητας αυτοχρηματοδότησης, η μετατροπή της Αεροπορικής Βάσης της Καλαμάτας σε ένα μεγάλο Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης ενισχύει το παγκόσμιο status της Πολεμικής μας Αεροπορίας, αλλά και συνολικά το «αποτύπωμα» της χώρας σε πολιτικό και διπλωματικό επίπεδο.
Ταυτόχρονα, αποτελεί ισχυρή ψήφο εμπιστοσύνης στους Έλληνες εκπαιδευτές, οι οποίοι άλλωστε έχουν δικαίως «χτίσει» εδώ και δεκαετίες φήμη, ενώ περιλαμβάνονται στους κορυφαίους παγκοσμίως, με χιλιάδες ώρες πτήσης, την εμπειρία των αναχαιτίσεων και εικονικών αερομαχιών πάνω από το Αιγαίο και τη συμμετοχή σε μεγάλες ασκήσεις και συνεκπαιδεύσεις σε εθνικό και πολυεθνικό επίπεδο.
Η απόκτηση των τελευταίας γενιάς εκπαιδευτικών M-346, σε συνδυασμό με τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων της 120 ΠΕΑ, αποτέλεσε- όπως φαίνεται- κίνηση «ματ», προκειμένου το «λίκνο» των νέων ιπταμένων να περάσει σε πολύ υψηλότερο επίπεδο, πόσο μάλλον όταν καλούνται να πετάξουν ήδη μαχητικά Rafale και αναβαθμισμένα F-16 Viper, ενώ τα επόμενα χρόνια θα καθίσουν στα κόκπιτ των μαχητικών 5ης γενιάς F-35.
Στο αεροπορικό επιτελείο επικρατεί ιδιαίτερη ικανοποίηση από τα πρώτα συμπεράσματα χρησιμοποίησης των M-346 για την τελική εκπαίδευση των νέων ιπταμένων πριν περάσουν στα μαχητικά. Τόσο τα πτητικά χαρακτηριστικά του όσο και ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός του κρίνονται ως εξαιρετικά, καθώς το M-346, αν και εκπαιδευτικό, προσεγγίζει τις επιδόσεις των σύγχρονων μαχητικών τελευταίας τεχνολογίας.
O ισχυρός κινητήρας τούς δίνει τη δυνατότητα να αναπτύσσουν ταχύτητα που αγγίζει το 1 Mach, ενώ κατά τη διάρκεια των ελιγμών μπορούν να φτάσουν τα 8g θετικά και τα 3g αρνητικά, πολύ κοντά δηλαδή στις επιδόσεις των F-16 Viper και των Rafale.
Πηγή: OnAlert.gr