Κτηριακές εγκαταστάσεις υπό κατάρρευση και σχεδόν «μηδενικό» προσωπικό
«Απογείωση» του αεροδρομίου Καλαμάτας αναμένεται πλέον μετά την επιλογή του mega-επενδυτή «Fraport – DELTA – Πηλέα», με την παραχώρηση, όπως αποκάλυψε η Fraport, να ξεκινά το 2025 και τα έργα στο τέλος του επόμενου έτους.
Μέχρι τότε, όμως, μεσολαβεί άλλη μια τουριστική περίοδος, η οποία θα αρχίσει σε λίγους μήνες, σε ένα αεροδρόμιο που βρίσκεται υπό κατάρρευση, με σχεδόν μηδενικές παροχές σε ταξιδιώτες και επισκέπτες και με τους εργαζομένους στα πρόθυρα νευρικής κρίσης, καθώς λίγο περισσότεροι από τα δάχτυλα του ενός χεριού θα πρέπει να λειτουργήσουν ένας «διεθνές» αεροδρόμιο σχεδόν σε 24ωρη βάση, με εκατοντάδες πτήσεις τη θερινή περίοδο και χιλιάδες ταξιδιώτες. Ταξιδιώτες που πατώντας στο αεροδρόμιο Καλαμάτας «λαμβάνουν» τις πρώτες εικόνες (όπως αυτή της φωτογραφίας) και εντυπώσεις από την… Ελλάδα!
Εικόνα κατάρρευσης
Η παραχώρηση του αεροδρομίου στην κοινοπραξία έφερε δηλώσεις ικανοποίησης και ενθουσιασμού από υπουργούς και φορείς, όμως κανείς δεν αναφέρθηκε στο τι θα γίνει μέχρι να υλοποιηθούν τα έργα αναβάθμισης του.
Τα προβλήματα στον αερολιμένα Καλαμάτας επί σειρά ετών συσσωρεύονται, χωρίς να έχουν γίνει ουσιαστικές παρεμβάσεις, παρά μόνο, πυροσβεστικού τύπου, ημίμετρα. Αυτό έχει οδηγήσει στην πλήρη απαξίωση των υποδομών του, με αποτέλεσμα σήμερα να παρουσιάζει εικόνα κατάρρευσης.
Με την πρώτη βροχή η στέγη του κτηρίου στάζει και η τοποθέτηση κουβάδων είναι απαραίτητη, όπως φαίνεται και στην πρόσφατη φωτογραφία.
Το αποχετευτικό σύστημα του κτηρίου παρουσιάζει συνεχώς προβλήματα και τελευταία έγινε ένα «πασάλειμμα» στις τουαλέτες για να πάψουν να έχουν την άθλια εικόνα που είχαν.
Οι αυτόματες πόρτες του κτηρίου δε λειτουργούν…
«Υπεράριθμοι» εργαζόμενοι
Εκτός, όμως, από το θέμα των υποδομών, τίθεται και σοβαρό θέμα λειτουργίας του, αφού το προσωπικό έχει μειωθεί σε τέτοιο βαθμό που είναι απορίας άξιο πώς λειτούργησε ακόμα και τη φετινή σεζόν το αεροδρόμιο!
Από τα τέλη του 2021, που συνταξιοδοτήθηκε ο επί πολλά χρόνια αερολιμενάρχης Δημήτρης Μανδηλάρης, η αριθμητική δύναμη του προσωπικού βαίνει σταθερά μειούμενη, με αποτέλεσμα από τα 16 άτομα που υπηρετούσαν στον αερολιμένα το 2022, η δύναμη του προσωπικού που θα κληθεί το 2025 να αντιμετωπίσει την πρόκληση της σεζόν θα είναι μόλις 7 άτομα σε όλες τις ειδικότητες.
Αυτή τη στιγμή η συνολική στελέχωση του… «Διεθνούς Κρατικού Αερολιμένα Καλαμάτας Καπετάν Βασ. Κωνσταντακόπουλου» είναι οκτώ άτομα! Από αυτά ένας ηλεκτρονικός στο τέλος του 2024 αποχωρεί για συνταξιοδότηση.
Αυτοί, λοιπόν, που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν στο αεροδρόμιο Καλαμάτας τις προκλήσεις του 2025 και μάλιστα με προοπτικές αύξησης της αεροπορικής κίνησης και αντίστοιχα των ωρών λειτουργίας, είναι οι εξής επτά εργαζόμενοι: Τρεις αερολιμενικοί, ένας ηλεκτρολόγος, δύο οδηγοί και ο αερολιμενάρχης, που είναι ηλεκτρονικός και προφανώς (και να θέλει) δε θα μπορεί να καθίσει στο γραφείο του, προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες. Από αυτά τα επτά άτομα, ένα ακόμα θα αποχωρήσει το 2025 για συνταξιοδότηση…
Η κατάσταση προδιαγράφεται ζοφερή και, όπως λένε εργαζόμενοι του αεροδρομίου, «δε βγαίνει το καλοκαίρι…».
Της Βίκυς Βετουλάκη