Μια εντυπωσιακή δράση πραγματοποιήθηκε στο 15ο Νηπιαγωγείο Καλαμάτας, καθώς ένωσε δυνάμεις με το 13ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας, αλλά και το Μουσικό Σχολείο, προκειμένου οι μικροί μαθητές να μάθουν για την αξία του νερού. Τίτλος της δράσης ήταν «Στο μεγάλο υδάτινο κόσμο μας».
Αρχικά οι εκπαιδευτικοί θέλησαν να δημιουργήσουν στους μαθητές περιβαλλοντική συνείδηση και ευαισθησία. Σε επίπεδο δε γνώσεων να γνωρίσουν τη σημασία του «νερού» για τη ζωή, αλλά και ότι δεν είναι δεδομένο για όλους τους ανθρώπους στον πλανήτη. Επίσης, να αντιληφθούν το πρόβλημα της λειψυδρίας και της μόλυνσης των υδάτινων πόρων, τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, και να προβληματιστούν όσον αφορά στις συνέπειες που έχουν αυτά τα φαινόμενα στην ποιότητα ζωής των ανθρώπων. Τέλος, να κατανοήσουν ότι το «νερό» και η ζωή κοντά/στη φύση συνιστούν δικαίωμα όχι μόνο για τον άνθρωπο, αλλά και για τα ζώα και τα φυτά.
Παράλληλα, ήταν σημαντικό ότι υπήρξε συνεργασία και αλληλεπίδραση μαθητών από διαφορετικές ηλικίες, αφού ένωσαν τις δυνάμεις τους μαθητές και εκπαιδευτικοί ενός Νηπιαγωγείου, ενός Δημοτικού, αλλά και του Μουσικού Σχολείου.
Πώς στήθηκε όλο αυτό και το αποτέλεσμα
Η υλοποίηση του σκοπού και των στόχων –δράσεων είχε ως προαπαιτούμενο τη δημιουργία της περιβαλλοντικής ομάδας.
Αφού
τέθηκαν ο σκοπός και οι στόχοι, ζητήθηκε από τους μαθητές να σκεφτούν με ποιους
τρόπους και μορφές τέχνης που εμπίπτουν στα ενδιαφέροντά τους θα μπορούσαν να
υλοποιηθούν.
Μεταξύ άλλων, προτάθηκε η συγγραφή παραμυθιού και ακολούθησε προβληματισμός της
ομάδας σχετικά με τον τρόπο συγγραφής του.
Έπειτα οι εκπαιδευτικοί, θέλοντας να βοηθήσουν τους μαθητές στη συγγραφή του παραμυθιού, σε μία επόμενη συνάντηση, τους μίλησαν για τα βασικά χαρακτηριστικά του και τις κατηγορίες που υπάρχουν.
Τελικά, αποφασίστηκε να χωριστούν οι μαθητές που μετείχαν στην περιβαλλοντική ομάδα στις εξής τρεις υπο-ομάδες, ανάλογα με τις ιδιαίτερες κλίσεις τους και σύμφωνα με τις επιθυμίες τους: στους λογοτέχνες, στους ζωγράφους και στους επιστήμονες.
Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό, με τους εκπαιδευτικούς να είναι πεπεισμένοι και αισιόδοξοι ότι οι μαθητές που συμμετείχαν στη δράση θα μεταφέρουν και στις οικογένειές τους όλα αυτά που γνώρισαν και θα δουν το θέμα του νερού πολύ σοβαρότερα και με μεγαλύτερο σεβασμό.
Π.Μπ.