Στη δέσμευση ποσού ύψους 6.636.672,24 ευρώ προχωρά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τη β’ φάση του έργου που αφορά στην προμήθεια και εγκατάσταση συστημάτων επικοινωνιών και καταγραφής φωνής (VCRS) στα διεθνή και περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, ανάμεσά τους και το αεροδρόμιο Καλαμάτας.
Σύμφωνα με το υπουργείο, «κρίνονται εκτελεστές και επείγουσες οι πληρωμές των λογαριασμών του έργου βάσει χρονοδιαγράμματος ποσοτικών και ποιοτικών παραλαβών ανά αερολιμένα, όπως αυτό ορίζεται στην υπογραφείσα σύμβαση 9/2023 με την ανάδοχο εταιρεία».
Υπενθυμίζεται ότι η εν λόγω τεχνολογία αεροναυτιλίας θα εγκατασταθεί στους Πύργους Ελέγχου των αεροδρομίων Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Ρόδου, Κέρκυρας, Κω, Αλεξανδρούπολης, Λήμνου, Σητείας, Μήλου, Σάμου, Καβάλας, Καλαμάτας, Ιωαννίνων, Χίου, Σκιάθου, Ακτίου/Πρεβέζης, Καρπάθου και Πάρου.
Η σύμβαση αφορά στην εταιρεία «S.I.T.T.I. S.p.A.», συνολικού κόστους 11.120.910 ευρώ (με τη συγχρηματοδότηση του ΕΣΠΑ), και προβλέπει τμηματικές παραδόσεις μέχρι το τέλος του 2025.
Μετατάξεις
Στο μεταξύ, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) θα προβεί στην κάλυψη 75 θέσεων, μέσω μετατάξεων από οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία, για τις ανάγκες πυρασφάλειας στα περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται.
Αναλυτικά, η ΥΠΑ προτίθεται να προβεί στην κάλυψη 75 θέσεων του κλάδου και ομώνυμης ειδικότητας ΔΕ Οδηγών με μετάταξη μονίμων ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ) πολιτικών υπαλλήλων, από οιαδήποτε δημόσια υπηρεσία κάθε μορφής ή Ανεξάρτητη Αρχή ή ΝΠΔΔ, περιλαμβανομένων των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού ή εταιρειών του Κεφαλαίου Α΄ του Ν. 3429/2005.
Δυστυχώς, όμως, στον κατάλογο που δημοσιοποιήθηκε από την ΥΠΑ δεν περιλαμβάνεται το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, το οποίο αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα με έλλειψη προσωπικού, όπως πολλές φορές έχουμε αναδείξει σε ρεπορτάζ μας.