Ψάχνουν ξανά διαχειριστή για τους χώρους στάθμευσης στο Νέδοντα

Ψάχνουν ξανά διαχειριστή για τους χώρους στάθμευσης στο Νέδοντα

Τους όρους του διαγωνισμού (φανερή πλειοδοτική διαδικασία) για την ιδιωτικοποίηση του κεντρικού και του βόρειου χώρου στάθμευσης του Νέδοντα, με 103 και 328 θέσεις αντίστοιχα, όπως ήταν φυσικό, ενέκρινε η πλειοψηφία της Δημοτικής Επιτροπής Καλαμάτας, ενώ οι παρατάξεις των μειοψηφιών την καταψήφισαν. Σύμφωνα με την εισήγηση, το ελάχιστο όριο πρώτης προσφοράς θα είναι 280.000 ευρώ.

Ως γνωστόν, είναι η δεύτερη φορά που ο Δήμος Καλαμάτας προσπαθεί να ιδιωτικοποιήσει τους χώρους στάθμευσης. Την πρώτη φορά, πέρσι, στο διαγωνισμό προσήλθε μόνο ένας οικονομικός φορέας, ο ίδιος που διαχειρίζεται τους χώρους όλα αυτά τα χρόνια, όμως η σύμβαση δε εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, ο ανάδοχος θα αναλάβει την υποχρέωση να εκσυγχρονίσει τις εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό των πάρκινγκ και να υλοποιήσει επενδυτικό πρόγραμμα με κόστος που έχει υπολογιστεί ότι ανέρχεται στα 300.000 ευρώ.

Η διάρκεια της σύμβασης θα είναι πέντε χρόνια.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη χθεσινή συνεδρίαση ο επικεφαλής της παράταξης “Καλαμάτα_Μετά”, Βασίλης Τζαμουράνης, επισήμανε ότι δεν τεκμηριώνεται επιστημονικά η σκοπιμότητα παραχώρησης, το δε τίμημα της εκκίνησης του διαγωνισμού είναι χαμηλό, ενώ ο Δήμος θα έπρεπε να προβλέπει στη σύμβαση, εκτός από ένα σταθερό ποσό ως ενοίκιο, κι ένα ποσοστό επί των εισπράξεων του διαχειριστή πάνω από ένα ποσό. Παράλληλα, συμπλήρωσε ότι είναι κάθετα αντίθετος με την ιδιωτικοποίηση σε 24ωρη  βάση.

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της “Λαϊκής Συσπείρωσης”, Δημήτρης Οικονομάκος, σχολίασε ότι το θέμα των χώρων στάθμευσης θα έπρεπε να συνοδεύεται από συγκοινωνιακή μελέτη και η εκμετάλλευση έπρεπε να γίνεται από το Δήμο, ενώ επίσης δήλωσε την αντίθεσή του στην 24ωρη ιδιωτική λειτουργία του. Σύμφωνα με τον ίδιο, με την τακτική αυτή θα πληγούν και οι περίοικοι, αλλά και πολίτες που άφηναν τα αυτοκίνητά τους το βράδυ και το πρωί τα έπαιρναν για τις δουλειές τους.

Τέλος, ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας, Σπύρος Χανδρινός, στάθηκε επικριτικά στο γεγονός ότι δεν υπάρχει τεκμηριωμένη έκθεση που να αποδεικνύει ότι η ιδιωτικοποίηση των χώρων στάθμευσης είναι περισσότερο συμφέρουσα λύση από τη δημοτική λειτουργία τους.
Α.Π.