Α ́ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας: Προτάσεις αναβάθμισης του σχολικού αθλητισμού και της Φυσικής Αγωγή

Α ́ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας: Προτάσεις αναβάθμισης του σχολικού αθλητισμού και της Φυσικής Αγωγή

Τονίζοντας τα ευεργετικά οφέλη του αθλητισμού η Α’ Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης του νομού μας καταθέτει μια σειρά προτάσεις για την αναβάθμιση του σχολικού αθλητισμού και του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, τονίζοντας και την ανάγκη μέριμνας για τα ΑΜΕΑ:

«Το ΔΣ της Α ́ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας σε ανακοίνωσή του χαιρετίζει την προσπάθεια όλων των μαθητριών και μαθητών που έλαβαν μέρος στους φετινούς σχολικούς αγώνες καθώς και τους συναδέλφους γυμναστές εκπαιδευτικούς που κατέβαλαν κάθε δυνατή προσπάθεια για να φέρουν σε πέρας τους αγώνες. Αξίζουν σε όλες και όλους συγχαρητήρια που εν μέσω αντίξοων συνθηκών αγωνίστηκαν και διακρίθηκαν στα αγωνίσματα που συμμετείχαν.

Εξ αφορμής των αγώνων το ΔΣ θα ήθελε να καταθέσει ορισμένες σκέψεις για την άθληση των μαθητών γενικά και το μάθημα της ΦΑ στο σχολείο ειδικότερα.

Με δεδομένο πως τα τελευταία χρόνια έχουν μειωθεί ακόμα περισσότερο οι ώρες διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής στο ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων, καθώς και οι καθηγητές Φυσικής Αγωγής, ενώ έχουν αυξηθεί τα υπεράριθμα τμήματα, το μάθημα της ΦΑ στα σχολεία έχει αναλάβει τελικά να παίζει το ρόλο της ανάπαυλας του μαθητή από το «φόρτο εργασίας».

Μέχρι σήμερα η Φυσική Αγωγή στη χώρα μας είναι προσανατολισμένη στη διδασκαλία διαφόρων κινητικών δεξιοτήτων από τις αθλοπαιδιές, τη γυμναστική, τον κλασικό αθλητισμό και τους παραδοσιακούς χορούς. Η ΦΑ αντιμετωπίζεται στο σχολικό πρόγραμμα ως ένα ακόμα μάθημα ενώ δεν θα έπρεπε να είναι μόνο αυτό. Είναι μια πολύ σύνθετη και σημαντική δραστηριότητα, που με τις κατάλληλες συνθήκες μπορεί να αναπτυχθεί και να λειτουργήσει δημιουργικά στο χώρο του σχολείου.

∆εν καλλιεργεί απλά κάποιες σωματικές ικανότητες, αλλά συμβάλλει, όταν εφαρμόζεται σωστά, στην εξασφάλιση της υγείας, στη βελτίωση της βιολογικής υποδομής του ανθρώπου. Αντισταθμίζει το τεράστιο «κινητικό έλλειμμα» που συσσωρεύεται στα παιδιά από την παρατεταμένη καθήλωσή τους στα θρανία, μπροστά στον υπολογιστή ή στην τηλεόραση. Πορίσματα επιστημονικών μελετών σχετικά με τη φυσική κατάσταση, την υγεία και ευρωστία του πληθυσμού καταλήγουν σε ανάλογα συμπεράσματα.

Έτσι κι αλλιώς η ενασχόληση με την άθληση στο σχολείο, σε συνδυασμό με ένα κατάλληλο πρόγραμμα ΦΑ επιδρά ευνοϊκά στον υγιεινό τρόπο ζωής. Σε όσο πιο μικρή ηλικία το παιδί αρχίζει να γυμνάζεται για την υγεία τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να συνεχίσει να γυμνάζεται για την υγεία και κατά την ενηλικίωση.

Κρίνουμε επομένως σκόπιμο και διεκδικούμε άμεσα:

 όλη τη σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή, επιστημονική στήριξη, επαρκή χρηματοδότηση, και στελέχωση, των σχολείων ώστε να καλύπτονται όλες τις ανάγκες άθλησης των μαθητριών και των μαθητών μας.

 Να δοθεί η δυνατότητα από το υπουργείο παιδείας επιμόρφωσης των καθηγητών ΦΑ και αναβάθμισης των ΣΕΦΑΑ (Σχολών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού) πρώην ΤΕΦΑΑ.

 Να δοθούν κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό για την ανανέωση και συντήρηση του εξοπλισμού σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και στους δήμους.

 Να αξιοποιούνται όλες οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις (Γήπεδα, Αθλητικά Κέντρα) από τα σχολεία της περιοχής και η μετακίνηση σ’ αυτά να είναι δωρεάν.

 Οι χώροι του σχολείου να μπορούν να χρησιμοποιηθούν για δραστηριότητες σε απογευματινή ζώνη με αξιοποίηση καθηγητών Φυσικής Αγωγής με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.

 Να διαμορφωθούν με όρους ασφάλειας και λειτουργικότητας οι σχολικοί χώροι άθλησης και να κατασκευαστούν νέοι. Να παρασχεθεί όλο το απαραίτητο εποπτικό υλικό και ο εξοπλισμός που είναι απαραίτητος για τις σχολικές ομάδες.

 Να γίνει αλλαγή του αναλυτικού προγράμματος ώστε όλοι οι μαθητές να συμμετέχουν 30 λεπτά κάθε μέρα στο σχολείο σε έντονη ή μέτρια κινητική δραστηριότητα.

 Να δοθεί η δυνατότητα συνεργασίας του καθηγητή Φυσικής Αγωγής με άλλες ειδικότητες επιστημόνων π.χ. γιατροί, διατροφολόγοι κλπ.

 Ιδιαίτερη σημασία για την υγεία των μαθητών έχει η καθιέρωση ανά τρίμηνο δωρεάν προληπτικών και εξειδικευμένων εξετάσεων για όλους τους μαθητές με ευθύνη του κράτους και με την εξασφάλιση της παρουσίας αθλίατρου σε όλες τις αθλητικές δραστηριότητες και τους αγώνες.

 Να δημιουργηθούν επιτέλους Κρατικά κέντρα διάγνωσης – αξιολόγησης – στήριξης και αντιμετώπισης των ΑμεΑ, με ειδικά προγράμματα ανά κατηγορία προβλήματος, με λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων, ώστε οι οικογένειες των ΑμεΑ και των παιδιών με ειδικές ανάγκες να μη χρειάζεται να καταβάλουν ούτε ευρώ για τη διάγνωση, αξιολόγηση, και αντιμετώπιση των προβλημάτων των παιδιών τους».