Ένα σχέδιο στρατηγικής για τον τοµέα του ελαιολάδου που περιφρονεί τον µέχρι σήµερα τρόπο λειτουργίας των προγραµµάτων ΟΕΦ και βάζει στόχο τον τριπλασιασµό, σε ορατό χρόνο, των εξαγωγών τυποποιηµένου – επώνυµου ελαιολάδου, παρουσίασε στη γενική της συνέλευση η Ε∆ΟΕ (διεπαγγελµατική), θέτοντας ταυτόχρονα θέµα θέσπισης πόρου για τη λειτουργία της. Το σχέδιο στρατηγικής που παρουσίασε η Agrenda, αλλά και η ιστοσελίδα olivenews, έχει ως ακολούθως:
Το ελαιόλαδο αποτελεί ένα από τα σηµαντικότερα προϊόντα της αγροτικής οικονοµίας της χώρας, µε τεράστια κοινωνική και οικονοµική σηµασία, δεδοµένου ότι: Προσφέρει εισόδηµα και απασχόληση σε περισσότερες από 500.000 οικογένειες. Συνεισφέρει πέραν του 1 δις ευρώ ετησίως στο ΑΕΠ της χώρας. Αποτελεί τη βασική πηγή εισοδήµατος και απασχόλησης στον πρωτογενή τοµέα της οικονοµίας σε πολλές περιοχές της χώρας µε περιορισµένες αναπτυξιακές δυνατότητες.
Ο ρόλος και η σηµασία του ελαιολάδου αποκτούν ακόµη µεγαλύτερη βαρύτητα µε βάση το νέο µοντέλο οικονοµικής ανάπτυξης της εθνικής µας οικονοµίας, πάνω σε στέρεες βάσεις, στα πλαίσια της οποίας ο πρωτογενής τοµέας καλείται να πρωταγωνιστήσει.
Για να µπορέσει, όµως, το ελληνικό ελαιόλαδο όχι µόνο να διατηρήσει την βαρύτητα που έχει ειδικότερα στην αγροτική µας οικονοµία και γενικότερα στην εθνική µας οικονοµία, αλλά να την ενισχύσει και να την βελτιώσει ακόµη περισσότερο, απαιτείται η ύπαρξη µιας ολοκληρωµένης εθνικής στρατηγικής για το προϊόν.
Οι εργασίες της Γενικής Συνέλευσης ξεκίνησαν με τον απολογισμό πεπραγμένων από τον Πρόεδρο του Δ.Σ, κ. Μανώλη Γιαννούλη, τόσο για τη χρονιά που πέρασε, όσο και για την πορεία που διέγραψε η Οργάνωση, από την ίδρυσή της, το 2002, μέχρι και το τέλος του 2017, με την επωνυμία Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Ελαιολάδου και Ελιάς (ΕΔΟΕΕ).
Με το ξεκίνημα του 2018 η Οργάνωση συνεχίζει την πορεία της χωρίς τη συμμετοχή της μεταποίησης επιτραπέζιας ελιάς, εκπροσωπώντας πλέον μόνο τους θεσμικούς φορείς του ελαιολάδου.
Κεντρικό θέμα της Γενικής Συνέλευσης ήταν η Εθνική Στρατηγική, που προτείνει η ΕΔΟΕ για το ελληνικό ελαιόλαδο, προκειμένου να διασφαλισθεί η προοπτική και το μέλλον του προϊόντος, το οποίο καλείται να λειτουργήσει και να επιβιώσει μέσα σε ένα αφιλόξενο και έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της προτεινόμενης Εθνικής Στρατηγικής περιλαμβάνονται παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν και μέτρα που πρέπει να εφαρμοστούν, προκειμένου να ενισχυθούν και να αξιοποιηθούν τα πλεονεκτήματα που διαθέτει το προϊόν και να αντιμετωπισθούν τα μειονεκτήματα και οι αδυναμίες που εμφανίζει το ελληνικό ελαιόλαδο έναντι των διεθνών ανταγωνιστών μας.
Η ΕΔΟΕ, ως θεσμικός εκφραστής όλων των επί μέρους κλάδων του τομέα του ελαιολάδου, αποφάσισε ομόφωνα να ξεκινήσει επαφές και συναντήσεις με τους αρμόδιους κρατικούς φορείς, αλλά και τα πολιτικά κόμματα της χώρας, με στόχο να υιοθετηθεί και να υλοποιηθεί η προτεινόμενη Εθνική Στρατηγική για το ελληνικό ελαιόλαδο, στο πλαίσιο μιας εθνικής συνεννόησης, συναίνεσης και συνεργασίας.