53,3% αύξηση αφίξεων στο αεροδρόμιο Καλαμάτας
Με εντυπωσιακή αύξηση των αφίξεων ξένων τουριστών κατά 20,4% έκλεισε το διάστημα Ιανουαρίου – Μαΐου 2014, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013. Η αύξηση αυτή μεταφράζεται σε 500.000 επιπλέον αφίξεις εξωτερικού στα κυριότερα αεροδρόμια της χώρας.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΣΕΤΕ, ενισχύεται η εκτίμηση της επίτευξης του στόχου για 19 εκατ. διεθνείς αφίξεις το 2014. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι, επίσης, το γεγονός ότι, εξαιρώντας μεμονωμένες περιπτώσεις, η αύξηση της μέσης τιμής δωματίου παραμένει, στο σύνολο του κλάδου, οριακή παρά τη θεαματικά αυξημένη ζήτηση, όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ σχετικά με το Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, Μαΐου 2014.
Οι πρώτοι
Σύμφωνα με τα στοιχεία, στη χώρα μας κατά το πρώτο πεντάμηνο του έτους έφτασαν 2,9 εκατ. τουρίστες από διάφορες χώρες του εξωτερικού. Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση κατέγραψε το αεροδρόμιο της Καλαμάτας κατά 53,3%, που ουσιαστικά διπλασίασε τις αφίξεις σε σχέση με πέρυσι. Ακολούθησε η Σαντορίνη με 34,2%, τα Χανιά με 26,6% και η Σάμος με 25,7%. Διψήφια ποσοστά ανόδου κατέγραψαν ακόμη η Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο, η Ρόδος και η Σκιάθος.
Τους περισσότερους ποσοτικά ξένους τουρίστες υποδέχτηκε το αεροδρόμιο του Ηρακλείου (395.425) και ακολούθησε το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης με 393.478 επιβάτες (δε διαχωρίζει έλληνες και ξένους) και της Ρόδου με 269.585 τουρίστες.
Η ανακοίνωση του ΣΕΤΕ υποστηρίζει πως στην ενίσχυση της θετικής εικόνας της Αθήνας έχουν συμβάλει οι δράσεις του υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ. Επιπλέον, ο ΣΕΤΕ τους τελευταίους 3 μήνες, μέσω της Marketing Greece, έχει υλοποιήσει ενέργειες στοχευμένης δημοσιότητας σε βασικές αγορές στόχους, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Ρωσία, καθώς και η ευρύτερη Ευρώπη και η Αμερική, με θετική κάλυψη της Αθήνας από υψηλής αξίας ΜΜΕ.
Σημειώνεται ότι η Marketing Greece έχει υλοποιήσει εκτενές πλάνο φιλοξενίας ξένων δημοσιογράφων και bloggers, παρουσιάζοντας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει η Αθήνα σε επίπεδο MICE, κοντινών προορισμών «ήλιου & θάλασσας» και προσφερόμενων τουριστικών υπηρεσιών. Υπολογίζεται ότι οι συγκεκριμένες ενέργειες έχουν δημιουργήσει διαφημιστική αξία άνω των 3 εκατ. ευρώ.