Η απλούστευση αδειοδότησης των υδατοδρομίων ευνοεί την Πύλο

Η απλούστευση αδειοδότησης των υδατοδρομίων ευνοεί την Πύλο

Το Υπουργείο προωθεί τις αλλαγές έως το φθινόπωρο

Την ολοκλήρωση συντομότερα των τελικών διαδικασιών για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου Πύλου θα βοηθήσει η βελτίωση του θεσμικού πλαισίου για τα υδροπλάνα που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Μέχρι σήμερα αδειοδοτημένα είναι μόνο τρία υδατοδρόμια σε όλη την Ελλάδα, της Κέρκυρας, των Παξών και της Πάτρας.
Το υδατοδρόμιο της Πύλου είναι το μοναδικό αυτή τη στιγμή στην Πελοπόννησο που έχει ολοκληρώσει το 80% των διαδικασιών. Έχει λάβει έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων και έχει περιβαλλοντικούς όρους. Βρίσκεται, λοιπόν, ακριβώς στο στάδιο να ξεκινήσει τις διαδικασίες για την τελική αδειοδότηση, ώστε στη συνέχεια να γίνει ο διαγωνισμός για την εταιρεία που θα το αναλάβει.
Της δε Καλαμάτας, αν και έχει κατατεθεί φάκελος για το υδατοδρόμιο, βρίσκεται πολύ πίσω ακόμα στη διαδικασία.
Εδώ και πάνω από ένα χρόνο τουλάχιστον 80 φάκελοι βρίσκονται στα συρτάρια των συναρμόδιων υπουργείων (Υποδομών και Ναυτιλίας), με στόχο την αδειοδότηση ισάριθμων υδατοδρομίων σε όλη τη χώρα.

Έτοιμη η Πύλος
Για το υδατοδρόμιο της Πύλου ο δήμαρχος Πύλου – Νέστορος, Δημήτρης Καφαντάρης, σημείωσε ότι έχουν προχωρήσει σημαντικά οι διαδικασίες. Έχει προμηθευτεί και εγκαταστήσει εξοπλισμό για τη λειτουργία του Διεθνούς Κώδικα για την Ασφάλεια των Πλοίων και των Λιμενικών Εγκαταστάσεων (ISPS), έχει προμηθευτεί μαγνητικές πύλες και έχουν εγκατασταθεί κάμερες παρακολούθησης σε όλο το μόλο.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών φαίνεται ότι έως το φθινόπωρο θα προχωρήσει στην τροποποίηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου για τα υδροπλάνα. Ήδη, από τις 20 Ιουλίου, το υπουργείο έχει δώσει συγκεκριμένες κατευθύνσεις για την τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου, οι οποίες αφορούν στην αδειοδότηση των υδατοδρομίων, με στόχο τη δραστική απλούστευση των σχετικών διαδικασιών.

Αδειοδότηση
Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Μεταφορών, οι υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Υποδομών θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει το κείμενο που θα περιλαμβάνει τις απλοποιημένες διαδικασίες αδειοδότησης έως τα τέλη Αυγούστου, ώστε να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το Σεπτέμβριο. Στη συνέχεια, αφού προστεθούν τυχόν τροποποιήσεις, θα πρέπει μέσα στο φθινόπωρο, όσο το δυνατόν νωρίτερα, να ψηφιστεί το σχετικό νομοσχέδιο, ώστε να αποτελεί νόμο του κράτους και να προχωρήσουν οι διαδικασίες αδειοδότησης.
Στις σκέψεις που υπάρχουν, όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, είναι να επιτρέπεται η δημιουργία υδατοδρομίων σε ιδιωτικά λιμάνια και λιμάνια που πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν, σε μαρίνες καθώς και σε σύνθετα πολυτελή τουριστικά καταλύματα πολυτελείας.

Της Βίκυς Βετουλάκη