ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΝ…
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Παρά την αδιαφορία των υπεύθυνων… αρχόντων του νομού (βουλευτές συμπολίτευσης, αντιπεριφερειάρχης, δήμαρχοι), υπάρχουν ακόμα πολίτες που επιμένουν ότι η επαναλειτουργία του προαστιακού Καλαμάτας- Μεσσήνης, όχι μόνο δεν είναι μια υπόθεση χαμένη, αλλά, τουναντίον, θα έχει βέλτιστα αποτελέσματα στη ζωή της περιοχής.
Για το λόγο αυτό, ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου «Amnizia Railfan Club» εκδηλώνει πρωτοβουλία για την επαναλειτουργία της προαστιακής γραμμής Καλαμάτα – ΤΕΙ – Μεσσήνη. Μάλιστα, απέστειλε σχετική επιστολή σε πολιτικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες, ενώ πραγματοποιεί διαδικτυακή συγκέντρωση υπογραφών για την ενίσχυση του αιτήματος.
Στην επιστολή του «Amnizia Railfan Club» αναφέρονται τα εξής: «Έχουν περάσει πλέον τρία χρόνια από τη σχεδόν καθολική αναστολή λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου και η Καλαμάτα – η πληρέστερα εξυπηρετούμενη πόλη από το σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο μέχρι και το 2011 – έχει αποκοπεί σιδηροδρομικά από την υπόλοιπη Ελλάδα και τις γειτονικές της επαρχίες.
Το μηχανοστάσιο της Καλαμάτας είναι πιο σύγχρονο, πιο ευρύχωρο και καλύτερα φυλασσόμενο. Συρμοί υπάρχουν στο μηχανοστάσιο της Καλαμάτας, φυλασσόμενοι και διατιθέμενοι σε άριστη κατάσταση και μπορούν άμεσα να χρησιμοποιηθούν.
Υπάρχουν ήδη κατασκευασμένες σύγχρονες και λειτουργικές αποβάθρες για συχνές στάσεις στην προαστιακή γραμμή Καλαμάτας – Μεσσήνης, η οποία υπέστη ριζική ανακαίνιση την τελευταία πενταετία.
Η γραμμή αυτή ενώνει τα κέντρα της Καλαμάτας και της Μεσσήνης με τη Βιομηχανική Περιοχή, όπου συγκεντρώνονται έντονες επαγγελματικές δραστηριότητες, με το στρατιωτικό και με το πολιτικό αεροδρόμιο της πόλης, το οποίο αναβαθμίζεται, με το ΤΕΙ Καλαμάτας, τον ΟΑΕΔ, καθώς και με τις δυτικές συνοικίες της Καλαμάτας και τον εκτεταμένο οικιστικό ιστό του Ασπροχώματος. Αλλά το βασικότερο, ο κόσμος της Μεσσήνης και της Καλαμάτας έχει ήδη αποδείξει ότι ζητά το τρένο. Το οικονομικό, ταχύ, φιλικό, δικό του τρένο.
Στο πανηγύρι της Μεσσήνης το Σεπτέμβρη του 2013 οι κάτοικοι Καλαμάτας και Μεσσήνης με παλλαϊκή ανταπόκριση γέμισαν ασφυκτικά τους συρμούς, όπως έκαναν και την πρώτη περίοδο επαναλειτουργίας της γραμμής της Μεσσήνης το 2007, όταν τα δρομολόγια ήταν συχνά και τακτικά.
Συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ζήτησαν το τρένο σε συνεντεύξεις των τοπικών Μέσων Ενημέρωσης και προέβαλαν έντονα την απαίτηση για επαναλειτουργία στα ΜΜΕ και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο internet.
Όμως, η επίσημη Πολιτεία, οι τοπικές και υπερτοπικές αρχές, ο ΟΣΕ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κώφευσαν για άλλη μια φορά και με αοριστολογίες μετατόπισαν ασαφώς το θέμα στο μέλλον.
Σήμερα, αυτός ο κόσμος για άλλη μία φορά έρχεται να ζητήσει το αυτονόητο: τη δραστηριοποίηση όλων των εμπλεκόμενων φορέων για τη λειτουργία ήδη πληρωμένων και αναβαθμισμένων υποδομών προς όφελος του καθημερινού χρήστη, την επαναλειτουργία της προαστιακής γραμμής Μεσσήνης – Καλαμάτας.
Έτσι, λοιπόν, εμείς οι πολίτες της Καλαμάτας και της Μεσσήνης, καθώς και άλλοι ευαισθητοποιημένοι πολίτες από όλη την Ελλάδα, ενώνουμε τις φωνές μας και ζητάμε πια τα λόγια να γίνουν πράξεις:
-Να επαναλειτουργήσει άμεσα η προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμάτας – ΤΕΙ – Μεσσήνης, με τακτικά πυκνά δρομολόγια που θα ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των χρηστών του μέσου, προσφέροντάς τους έτσι ένα σύγχρονο τρόπο ταχείας και οικονομικής μεταφοράς, που ταυτόχρονα είναι φιλική στο περιβάλλον και συμβάλλει στην αποσυμφόρηση του κορεσμένου οδικού άξονα Καλαμάτας – Μεσσήνης.
-Να αξιοποιηθούν και να προστατευθούν από το πλιάτσικο, υπαρκτές, πρόσφατα ανακαινισμένες και ακριβοπληρωμένες από τον Έλληνα πολίτη, σύγχρονες υποδομές και κτηριακές εγκαταστάσεις.
-Να αποκτήσει, επιτέλους, η Καλαμάτα προαστιακή σύνδεση, όπως και άλλες πόλεις (Πάτρα, Χαλκίδα, Λαμία, Λάρισα, Βόλος κ.λπ.) και να προβληθεί και προς τους επισκέπτες της πόλης το φιλικό προς το περιβάλλον πρόσωπο του Δήμου και των πολιτών της».
Όσοι θέλουν να ενισχύσουν το αίτημα, μπορούν να υπογράφουν στο: http://www.amnizia.org/vote/