Σε μια σειρά επενδύσεων, δημιουργίας θέσεων εργασίας, αλλά και στο άνοιγμα μιας αγοράς για περίπου 10.000 τόνους τυποποιημένου προϊόντος μέσα από επίσημα κανάλια διανομής, θα συμβάλει η νέα διάταξη για τη χρήση σφραγισμένων, μη επαναγεμιζόμενων συσκευασιών ελαιολάδου στη μαζική εστίαση από 1ης Ιανουαρίου 2018, σύμφωνα με ρεπορτάζ στην “Ύπαιθρο Χώρα” της Φανής Γιαννακοπούλου. Επιπλέον, θα τονώσει την ανάπτυξη και την προβολή του ελληνικού «υγρού χρυσού».
Αυτά τονίστηκαν, μεταξύ άλλων, από τους ομιλητές και ειδικά από τους δύο γενικούς γραμματείς, τον κ. Α. Παπαδεράκη (γεν. γραμματέας Καταναλωτή) και τον κ. Ν. Αντώνογλου (γεν. γραμματέα Αγροτικής Ανάπτυξης), που συμμετείχαν στην εσπερίδα με θέμα «Το ελαιόλαδο στη μαζική εστίαση», την οποία συνδιοργάνωσαν την Τετάρτη 15 Νοεμβρίου ο ΣΕΒΙΤΕΛ και η ΠΟΕΣΕ (Πανελληνία Ομοσπονδία Εστιατορίων και Συναφών Επαγγελμάτων).
«Στόχος δεν είναι να επιβάλλουμε κάτι με το νόμο, αλλά να συνειδητοποιήσουν όλοι ότι αυτό το μέτρο είναι για το κοινό καλό όλων των εμπλεκομένων στον κλάδο αλλά και της εθνικής οικονομίας. Με άλλα λόγια, στόχος είναι η προβολή του τομέα και της ελληνικής ελαιοπαραγωγής μέσα από το κανάλι της μαζικής εστίασης. Τα εστιατόρια ουσιαστικά είναι ένα όχημα προβολής. Επίσης, θα ενισχυθεί η μέσα από επίσημα κανάλια διανομή και όχι τα ανεπίσημα και τα χύμα», τόνισε στην «ΥΧ» ο Γιώργος Οικονόμου, διευθυντής του ΣΕΒΙΤΕΛ.
Ταυτόχρονα, θα ευνοηθούν πρωτίστως οι ίδιοι οι ελαιοπαραγωγοί καθώς, όπως υποστήριξε ο κ. Οικονόμου, «όσο αυξάνονται τα κανάλια πώλησης του προϊόντος τόσο πιο εύκολη είναι η απορρόφησή του και η μεγαλύτερη ζήτηση ισορροπεί την αγορά και τις τιμές σε υψηλότερα επίπεδα από ό,τι θα ήταν σε διαφορετική περίπτωση». Την ίδια ώρα, θα κινητοποιηθεί μια σειρά επενδύσεων γύρω από την τυποποίηση του ελαιολάδου, όπως σημείωσε ο Γρηγόρης Αντωνιάδης, πρόεδρος του ΣΕΒΙΤΕΛ.
Νέο επενδυτικό πεδίο ανοίγει για το ελαιόλαδο στη μαζική εστίαση
Όσον αφορά στην προετοιμασία των τυποποιητών σχετικά με την εφαρμογή του νέου μέτρου, ο κ. Οικονόμου τόνισε ότι θα βασιστούν σε συσκευασίες που ήδη χρησιμοποιούσαν ως δείγματα για το εξωτερικό ή για προωθητικές ενέργειες. Οι συσκευασίες μπορεί να είναι είτε πλαστικές είτε γυάλινες.
«Το ζητούμενο είναι ο καταναλωτής που θα ζητήσει ελαιόλαδο να λάβει μια σφραγισμένη συσκευασία, που μπορεί να είναι είτε ένα μικρό φακελάκι είτε ένα μικρό μπουκάλι ή ακόμη και 1 λίτρο. Αν δεν υπάρχει μικρή συσκευασία και ανοιχθεί του 1 λίτρου, μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί στην κουζίνα του εστιατορίου. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα για τις μεγάλες συσκευασίες οι καταναλωτές να τις αγοράσουν.
«Από τη νομοθεσία δεν ορίζεται συγκεκριμένος όγκος των σφραγισμένων, μη επαναγεμιζόμενων συσκευασιών και έτσι αφήνεται το περιθώριο στην αγορά να αυτορυθμιστεί», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Οικονόμου.
Αναπόσπαστο κομμάτι του γαστρονομικού τουρισμού
Από την πλευρά του ο Γιώργος Κουράσης, γενικός γραμματέας ΓΣΕΒΕΕ και ΠΟΕΣΕ, επεσήμανε ότι η κοινή πρακτική από το 2018 και μετά μόνο θετικά θα επιδράσει για όλη την αλυσίδα της οικονομίας. «Θα επιτρέψει στο ελληνικό ελαιόλαδο να αναζητηθεί και να συγκριθεί τόσο από εγχώριους όσο και από ξένους καταναλωτές. Θα συμβάλει στην εξωστρέφεια και την τοπική ανάπτυξη. Το ελαιόλαδο θα αποτελέσει πλέον κομμάτι του τουριστικού πακέτου γαστρονομικής μνήμης».
Έλλειμμα γνώσης γύρω από το ελαιόλαδο
Για το ελαιόλαδο στη γαστρονομία, μίλησε ο πρόεδρος του ΙΕΓ, Νίκος Φωτιάδης: «Υπάρχει έλλειμμα γνώσης σχετικά με το τι σημαίνει ελαιόλαδο, ποιο πρέπει κάθε φορά να χρησιμοποιηθεί και πού. Πρέπει να μάθουμε να χρησιμοποιούμε άλλο ελαιόλαδο για το μαγείρεμα, άλλο για τις σαλάτες, άλλο για το τηγάνισμα για να δώσουμε στον καταναλωτή το σωστό αποτέλεσμα. Η απόφαση για το φιαλίδιο μιας χρήσης αποτελεί το πλέον σημαντικό έργο της τελευταίας 20ετίας του ελληνικού κράτους, καθώς εγγυάται την ασφάλεια του καταναλωτή και θα δώσει νέα ώθηση στο προϊόν».